مرسدس‌بنز ML500

از جدیدترین خودروهای گذرموقت رویت‌شده در شهر تهران، یک دستگاه مرسدس‌بنز ML500 نقره‌ای‌رنگ مجهز به کیت AMG است. این خودرو به‌دلیل ظاهر اســـپرت و جذابی که دارد، نگاه‌ها را در خیابان به سمت خود جذب می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل تابستان و افزایش نسبی سفرها، شاهد ورود و تردد خودروهای گذرموقت بیشتری نسبت‌به ماه‌های گذشته هستیم. 
این در حالی است که تابستان امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نسبت‌به سال‌های گذشته برای علاقه‌مندان به خودروهای خاص که به‌واسطه اخذ مجوز تردد موقت و دریافت پلاک گذرموقت راهی کشور می‌شدند، از جذابیت‌های چندانی برخوردار نبوده و خودروهای کمتری توانسته‌اند راهی خاک اصلی کشور شوند. 
با این‌حال انتظار می‌رود طی هفته‌های جاری میزان ورود خودروهای گذرموقت به کشور افزایش یابد. همچنین خودروهای مناطق آزاد نیز پس از اخذ مجوز تردد در خاک اصلی و دریافت پلاک گذرموقت، می‌توانند از مرخصی سالانه خود بهره‌مند شوند و به مدت یک‌ماه در خاک اصلی کشور تردد کنند.
از جدیدترین خودروهای گذرموقت رویت‌شده در شهر تهران، یک دستگاه مرسدس‌بنز ML500 نقره‌ای‌رنگ مجهز به کیت AMG است. این خودرو به‌دلیل ظاهر اســـپرت و جذابی که دارد، نگاه‌ها را در خیابان به سمت خود جذب می‌کند.
مرسدس‌بنز کلاس ML خودرویی لوکس و زیباست که در برابر رقیبان هم‌وطن مانند پورشه کاین، ب‌ام‌و ایکس6 و رقیب ژاپنی‌اش یعنی LX 570  حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. باآنکه تعداد زیادی از این مدل وارد کشور نشده، اما استقبال از آن خوب بوده و توانسته است مشتریان این بخش از بازار را به سوی خود بکشاند. باتوجه به قوانین حاکم بر واردات خودرو طی سال‌های گذشته، تعداد انگشت‌شماری از مدل ML500 وارد شده است که در میان نمونه‌های ML350 خودنمایی می‌کنند.

   ظاهری با وقار و جذاب
مرسدس‌بنز ML از نظر ظاهری واقعا زیبا و شکیل است و می‌توان از آن به‌عنوان یک شاهکار هنری در قالب خودرویی شاسی‌بلند یاد کرد. رگه‌هایی از اصالت در باطن خودرو دیده می‌شود که ناخودآگاه شما را به یاد محصولات لوکس مرسدس‌بنز نظیر کلاس‌اس می‌اندازد. 
همچنین ظاهر تهاجمی و اسپرتی که برای این شاسی‌بلند درنظر گرفته شده، مانند یک خودرو اسپرت شما را جذب می‌کند. در نمای جلو خودرو،  آرم ستاره بنز در وسط جلوپنجره جای‌ گرفته که از جذابیت‌های این شاسی‌بلند آلمانی است. نواری از جنس کروم از پایین سپر جلو به بالا کشیده شده که چهره‌ لوکس این خودرو را دوچندان کرده است. در نمای جانبی خطوط سیال و تندوتیزی سراسر بدنه را دربر گرفته‌اند که بیش از هرچیز توجه را  جلب می‌کنند. طراحی ستون‌های قسمت C رو به عقب است و ستون‌های قسمت D مانند همیشه به‌گونه‌ای در عقب خودرو تعبیه شده‌اند که از دید خودرو کم نشود.  علاوه‌بر این یک بادشکن سه قسمتی نقش روان کردن جریان هوا و جلوگیری از اصطکاک را ایفا می‌کند. نمای پشت ML بیش‌از قسمت‌های دیگر بدنه از اصالت مرسدس‌بنز پیروی می‌کند و اوج آن را می‌توان در چراغ‌های خطر متوازی‌الاضلاع‌شکل مشاهده کرد. 
اجزای استیل که در بدنه و سپر به‌کار رفته‌اند باتوجه به رنگ مشکی بدنه بسیار جلوه می‌کنند و چهره‌ای پرزرق‌وبرق را در معرض دید قرار می‌دهند. سپرهای حجیم نقش موثری در ظاهر این خودرو دارند و ابهت قابل‌توجهی را برای آن پدید آورده‌اند.

   کابین لوکس و با کیفیت
واژه لوکس و باکیفیت برای محصولات مرسدس‌بنز، واژه غریبی نیست و در اکثر موارد می‌توان برای توصیف محصولات این برند آلمانی استفاده کرد. مرسدس‌بنز ML به‌رغم‌آن‌که یک خودرو شاسی‌بلند بوده اما مانند S500 که یک سدان لوکس و مجلل است، امکانات رفاهی و آپشن‌های متعددی دارد. با ورود به کابین این خودرو نخستین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی ساده اما کارآمد، در کنار کیفیت بالای قطعات مصرفی است. 
نکته‌ای که لازم است به آن اشاره شود، هماهنگی لازم میان ادوات به‌کاررفته داخل کابین است. سقف شیشه‌ای بالای کابین یکی از نکاتی است که این روزها بسیاری‌از خریداران به آن توجه می‌کنند. 
همچنین جنس مرغوب تودوزی از دیگر مواردی است که با ورود به کابین ML می‌توانید آن را لمس کنید. از امکانات این خودرو به‌اختصار می‌توان به گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، تنظیم برقی و حافظه صندلی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی‌وتصویری حرفه‌ای، دوربین 360‌درجه، رادار خطی، رادار نقطه‌ای، کروزکنترل، سیستم تلفن‌همراه، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارتر اشاره کرد.

   مشخصات فنی قوای محرکه
اغلب مرسدس‌بنزهایML واردشده به کشور از یک موتور شش‌سیلندر 3.5‌لیتری با توان تولیدی 306‌اسب‌بخار بهره می‌گیرند. اما در این میان تعداد انگشت‌شماری نیز با پیشرانه حجیم و قدرتمند هشت‌سیلندر پا به خاک کشور گذاشته‌اند. مرسدس‌بنز ML500 دارای موتوری 4.7لیتری است که توانایی تولید 429 اسب‌بخار نیرو در 5250 دور در دقیقه و گشتاور 700نیوتون‌متری را دارد. 
نکته جالبی که در مورد موتور و جعبه‌دنده این خودرو وجود دارد، این است که موتور و جعبه‌دنده درنظرگرفته‌شده برای این مدل؛ مانند موتور و جعبه‌دنده‌ای است که برای مدل S500  طراحی شده، موتوری حجیم و قدرتمند که توانایی و راندمان بالایی دارد و می‌تواند راننده را از هر لحاظ راضی نگاه دارد. 
جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی تولیدشده توسط موتور را به چرخ‌ها برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =