جک X7

جک ایکس7 مشاهده‌شده در تهران از نوع فیس‌لیفت مدل2020 است و جدیدترین نسخه از این کراس‌اوور نیمه‌لوکس چینی به حساب می‌آید و به‌نظر می‌رسد کرمان‌موتور قصد دارد جدیدترین و به‌روزترین محصول جک را روانه بازار ایران کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،جک (JAC) یکی از نشان‌های تجاری چینی شناخته‌شده در بازار ایران است که توسط شرکت کرمان‌موتور به بازار راه یافت. شهرت و موفقیت این برند در بازار ایران مدیون عرضه کراس‌اوور S5 است که در دو نسخه دنده‌دستی و اتوماتیک به مشتریان عرضه شد. این محصول در ابتدای عرضه لقب ارزان‌ترین کراس‌اوور اتوماتیک بازار را به خود اختصاص داد که همین امر میزان فروش قابل‌توجهی را برای این شرکت به همراه داشت. اما پس‌از عرضه جک‌اس5، سدان کوچک و اقتصادی J4 دیگر محصول مونتاژی این شرکت است که با تیراژی به مراتب کمتر راهی بازار شد. هرچند درحال‌حاضر این شرکت قصد دارد میزان داخلی‌سازی جی‌4 را ارتقا بخشد و در آینده آن را به محصولی خودکفاشده در بازار ایران تبدیل کند.
از اواسط سال 97 زمزمه‌های ورود محصول جدید جک به بازار ایران به گوش می‌رسید و به‌دنبال‌آن چند دستگاه جک S7 به‌منظور انجام تست‌های پیش از تولید با دریافت پلاک گذرموقت راهی جاده‌های کشور شدند. اما به‌دلیل برخی مشکلات ناشی‌از تحریم‌های بین‌المللی، این محصول هرگز نتوانست به خط‌تولید کرمانی‌ها وارد شود و به مرحله تولید انبوه برسد. حال چندماهی است که در تبلیغات محیطی و رسانه‌ای این شرکت، تصویری نه‌چندان واضح از کراس‌اووری لوکس به‌نمایش درآمده است که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد به‌زودی محصولی مدرن و جدید را به بازار عرضه کند. به‌تازگی تصاویری از چند دستگاه جک X7 در خیابان‌های تهران منتشر شده است که نشان می‌دهد این محصول جدید وارد مرحله آزمایش‌های پیش‌از تولید شده است.


جک ایکس7 مشاهده‌شده در تهران از نوع فیس‌لیفت مدل2020 است و جدیدترین نسخه از این کراس‌اوور نیمه‌لوکس چینی به حساب می‌آید و به‌نظر می‌رسد کرمان‌موتور قصد دارد جدیدترین و به‌روزترین محصول جک را روانه بازار ایران کند. با نگاه‌کلی به این محصول می‌توان به‌خوبی الهام گرفتن جک از خودروسازان مطرح جهانی را مشاهده کرد. به‌نظربرخی، جک ایکس7 الهام از نسل جدید هیوندای سانتافه است. به‌گونه‌ای که در نمای جلو شاهد چراغ‌های روشنایی در روز نواری مجزا در بالاترین قسمت دماغه خودرو هستیم. همچنین چراغ‌های اصلی به قسمت میانی سپر منتقل و در طرفین جلوپنجره شش‌ضلعی آبشاری جانمایی شده‌اند.
در نمای عقب نیز شاهد به‌کارگیری چراغ‌های یک‌پارچه‌ای هستیم که شباهت بسیار زیادی با نمونه به‌کار رفته در نسل جدید پورشه ماکان دارد. هرچند این طرح باعث شده است ظاهر جک ایکس7 بسیار مدرن و زیبا شود، اما برای بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان خوشایند نیست. همچنین برخی دیگر معتقدند که زبان طراحی جدید به‌کاررفته در این خودرو از محصولات جیپ نظیر مدل چروکی الهام گرفته شده است. 


ایکس7 درواقع نسخه فیس‌لیفت اس7 است که پیش‌از این نیز در بازار ایران موردمطالعه و بررسی قرار گرفته بود. اما این محصول جدید به‌نوعی خود را مستقل از اس7 معرفی کرده، به‌عنوان مثال داخل کابین نیز کاملا متحول شده و تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است.
به‌عنوان‌مثال نمایشگر تمام‌لمسی این خودرو تغییر کرده است و با ظاهری مدرن‌تر در قسمت بالایی داشبورد خودنمایی می‌کند. همچنین دریچه‌های ورودی هوا به کابین که پیش از این در جک اس7 به‌صورت سه‌گانه و شبیه محصولات مرسدس‌بنز بود، جای خود را با نمونه کلاسیک‌تر و رایج در محصولات برندهای معتبر داده است. آمپرهای پشت‌فرمان نیز کاملا دیجیتالی شده‌اند.
جک ایکس7 به‌عنوان محصولی نیمه‌لوکس دارای امکانات رفاهی مناسبی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروزکنترل، سیستم ورود و استارت بدون‌کلید، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360درجه، سیستم TPMS، سیستم کنترل پایداری، ترمزکمکی، کنترل کشش، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کمک به صعود در سربالایی، نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای، کنترل صوتی، کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی به همراه کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و پاورویندوز اشاره کرد.


کمپانی جک برای این محصول پیشرانه چهار سیلندر 1.5لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ را درنظر گرفته است که با کد فنی HFC4GC1.6E شناخته می‌شود. این پیشرانه با حجم دقیق 1499سی‌سی می‌تواند نیرویی معادل 174اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 251نیوتون‌متر را تولید کند. جعبه‌دنده اتوماتیک 6سرعته دوکلاچه DCT وظیفه انتقال نیروی تولیدشده موتور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. طبق اعلام کمپانی جک، سیکل ترکیبی مصرف سوخت ایکس7 حدود 8.6لیتر در هر یک‌صدکیلومتر است.
تاکنون کرمان‌موتور به‌صورت رسمی درخصوص زمان دقیق عرضه و قیمت نهایی این محصول اطلاعاتی را منتشر نکرده است. می‌توان انتظار داشت پس‌از گذراندن مراحل تست‌های پیش از تولید، تا پایان سال وارد خط‌تولید کرمان‌موتور شود و از اوایل سال آینده به‌دست مشتریان برسد. 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    تک دفه.خداد تومن بدید تک دف بخری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =