بورس

به احتمال زیاد بازار برای مدتی روند متعادلی را در پیش می‌گیرد، بنابراین فعالان بازار باید از این به بعد انتظار خود را مطابق با واقعیات روز نسبت به کلیت بازار تنظیم کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، معاملات این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کرد، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن پارس‌خودرو، زامیاد، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، سایپا آذین، رینگ‌سازی مشهد، ایرکا پارت‌صنعت، کمک‌فنر ایندامین و بهمن‌دیزل قرمزپوش شدند و در مقابل هیچ نماد خودرویی مثبت نشد. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 45هزار نوبت معاملاتی، 395میلیون سهم به ارزش 301میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 306هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز دیروز با افزایش بیش از 27هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 583هزار واحدی قرار گرفت.

   روند بازار متعادل می‌شود
برخی کارشناسان معتقدند در هفته جاری تعادل در بدنه بازار شکل خواهد گرفت و حتی برخی سهام بزرگ در دامنه مثبت معامله می‌شوند. اما نکته‌ای که باید به آن دقت کرد، این است که اکنون با توجه به متغیرهای موجود نباید انتظار روند تند و پرشتابی را از شاخص بورس داشته باشیم. از سوی دیگر، به احتمال زیاد بازار برای مدتی روند متعادلی را در پیش می‌گیرد، بنابراین فعالان بازار باید از این به بعد انتظار خود را مطابق با واقعیات روز نسبت به کلیت بازار تنظیم کنند.

   مکانیسم خودتنظیم‌گری بازار
فعالان بورس باید به این موضوع توجه کنند که این بازار یک مکانیسم خودتنظیم‌گری دارد. بر این اساس، ممکن است در کوتاه‌مدت نوسانات تندی را تجربه کند، اما معاملات آن در میان‌مدت و بلندمدت به‌صورت اتوماتیک به تعادل می‌رسد. این در حالی است که اکنون بازار با شرایط متعادلی همراه نیست و به‌طور حتم با نوساناتی همراه خواهد شد. بنابراین افراد تازه‌وارد و آماتور بهتر است از افراد حرفه‌ای بازار که با مجوز قانونی فعالیت می‌کنند، کمک بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =