بورس

برای کلیت بازار سرمایه بازگشایی نمادهای بزرگ پالایشی، شستا، ایران‌خودرو و سایپا از اهمیت بسزایی برخوردار است و درصورتی‌که آن‌ها متعادل باز شوند، می‌توان امید داشت بورس یک روند مثبت را با شیب ملایم آغاز کند، اما اگر چنین وضعیتی اتفاق نیفتد، احتمال تکرار روند نزولی چند وقت اخیر وجود دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی به‌رغم مثبت‌شدن شاخص‌کل روند منفی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، ایرکا پارت‌صنعت، کمک‌فنر ایندامین، بهمن‌دیزل و لنت ترمز ایران قرمزپوش شدند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 18هزار نوبت معاملاتی، 153میلیون سهم به ارزش 115میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات بالغ بر 301هزار میلیارد تومان شد. این در حالی است که شاخص‌کل بورس نیز دیروز با افزایش 29هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 607هزار واحدی قرار گرفت.

   اهمیت بازگشایی سه نماد اصلی گروه خودرویی
با توجه به آن‌که این روزها سه نماد اصلی گروه خودرویی یعنی سایپا، ایران‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بسته هستند، به نظر می‌رسد تا زمانی‌که مورد بازگشایی قرار نگیرند، روند سایر نمادهای خودرویی و قطعه‌ای نزولی خواهد بود. اما با توجه به روندی که طی دو روز اخیر بر بازار سهام حکم‌فرما بوده است، انتظار می‌رود بورس کم‌کم به روال عادی بازگردد. 

   جذابیت خرید نمادهایی که در کف قیمتی قرار دارند
برای کلیت بازار سرمایه بازگشایی نمادهای بزرگ پالایشی، شستا، ایران‌خودرو و سایپا از اهمیت بسزایی برخوردار است و درصورتی‌که آن‌ها متعادل باز شوند، می‌توان امید داشت بورس یک روند مثبت را با شیب ملایم آغاز کند، اما اگر چنین وضعیتی اتفاق نیفتد، احتمال تکرار روند نزولی چند وقت اخیر وجود دارد. حال باید دید این نمادها چه زمانی به تابلوی معاملاتی بازخواهند گشت. این در حالی است که امروز بسیاری از نمادها در کف قیمتی خود قرار دارند و برای خرید از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =