درواقع اگر سنسور دریچه‌گاز معیوب شده باشد، یا بنابه‌دلیلی به‌درستی کار نکند، در گاز خوردن خودرو تاثیر زیادی دارد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،بی‌دلیل گاز خوردن خودرو انژکتوری دلایل زیادی دارد که بر این اساس باید چهار علت اصلی بررسی شود. 1- باتوجه به‌اینکه در سیستم‌ سوخت‌رسانی انژکتوری سنسورهای بسیاری برای عملکرد دقیق و روند کاری بهتر این نوع سیستم وجود دارد، بنابراین باید به‌سنسور دریچه‌گاز که میزان باز بودن و موقعیت این قطعه را به ECM گزارش می‌دهد و بر اساس آن مقدار دریچه گاز باز می‌شود، توجه ویژه داشت. 
درواقع اگر سنسور دریچه‌گاز معیوب شده باشد، یا بنابه‌دلیلی به‌درستی کار نکند، در گاز خوردن خودرو تاثیر زیادی دارد. درچنین حالتی باید با دستگاه عیب‌یاب، خطای مربوطه در واحد پردازشگر الکترونیکی پاک شود و ممکن است که این ایراد به‌دلیل خرابی سنسور دریچه‌گاز باشد که با تعویض آن مشکل برطرف خواهد شد. 2- اما درنظر داشته باشید که درصورت تعویض سنسور دریچه‌گاز، ممکن است ایراد همچنان وجود داشته باشد. 
دراین صورت باید استپرموتور که قطعه‌ای الکترومکانیکی است مورد بررسی قرار ‌گیرد و در صورت نیاز تعویض شود. زیرا در زمان خرابی این قطعه هوای مورد نیاز سیلندرها به‌درستی تامین نمی‌شود و این امر منجربه‌ایرادی همچون افزایش دور موتور می‌شود. از آنجا که استپرموتور (باتوجه به‌ماهیتی که دارد) در بلندمدت به‌اصطلاح کثیف می‌شود، اغلب مالکان خودروها این قطعه را با اسپری‌های مخصوص شست‌وشو می‌دهند که کار نادرستی است. بنابراین برای رفع چنین مشکلی باید استپرموتور تعویض شود. 3- از سوی دیگر سنسور دیگری که در روند کاری موتور بسیار تاثیرگذار است و در صورت خرابی و معیوب بودن آن عملکرد موتور با اختلال مواجه می‌شود، سنسور فشار هوای ورودی یا همان مپ‌سنسور است که سبب گاز خوردن بی‌مورد در خودروهایی که مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری هستند نیز  می‌شود. 
درچنین حالتی باید دستگاه‌عیب‌یاب به ECM متصل شود و درصورتی که خطای سنسور مپ نشان داده شود، پس از تعویض این سنسور و پاک کردن خطای مربوطه در واحد پردازشگر مرکزی، مشکل برطرف خواهد شد. 4- درنظر داشته باشید که افزایش بی‌دلیل دورموتور خودرو می‌تواند ناشی از بروز ایراد در سیم‌ گاز، پدال یا حتی دریچه‌گاز نیز باشد. 
بنابراین برای عیب‌یابی صحیح باید به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید تا ضمن بررسی هر سه قطعه ذکرشده توسط کارشناس فنی، در صورت نیاز برای رفع مشکل این قطعات تعویض شود. 
اما پخش شدن بوی بنزین در اتاق خودرو شما ناشی از خرابی کنیستر است و باتوجه به‌اینکه کنیستر قطعه‌ای است که بخارات بنزین در آن جمع‌ می‌شود تا روند کاری موتور را بهبود بخشد، بنابراین درصورتی که این قطعه معیوب شده باشد، توانایی جذب و جـــــــــمع‌آوری بخارات بنزین را نداشته و در این حالت بوی بنزین ناشی از بخارات به‌اتاق وارد می‌شود. 
براین اساس برای رفع مشکل باید کنیستر تعویض شود. درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما نیز باید گفت که عدم کارکرد نور بالا دو علت عمده دارد: نخست‌اینکه ممکن است دسته چراغ یا سیم‌های مربوط به‌نور بالای چراغ با مشکل مواجه شده باشد و منجربه عدم‌روشن شدن نوربالای خودرو ‌شود. 
دراین حالت باید ضمن تعویض دسته چراغ درصورت وجود اتصالی بین لامپ و سوکت مربوطه، سوکت نیز تعویض ‌شود. همچنین اگر مصرف‌کننده الکتریکی (لامپ) نیز به‌اصطلاح سوخته باشد، توانایی روشن شدن و فعال شدن نور بالا را نخواهد داشت و با این وجود باید لامپ نیز تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =