اکسون‌موبیل موفق شد آزمایش عملی سوخت سبز کشتی‌ها یا bio fuel را در شرکت دریایی استنا بالک (Stena Bulk) به‌پایان برساند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،اکسون‌موبیل موفق شد آزمایش عملی سوخت سبز کشتی‌ها یا bio fuel را در شرکت دریایی استنا بالک (Stena Bulk) به‌پایان برساند. در این سوخت فقط 5/0 درصد سولفور وجود دارد که نسبت به‌گازوئیل‌های تولیدشده با بالاترین کیفیت،‌ باز هم  آلایندگی سولفوری بسیار پایین‌تری دارد. این آزمایش نشان داد سوخت bio fuel دریایی می‌تواند میزان انتشار دی‌اکسیدکربن را تا ۴۰درصد درمقایسه با سوخت معمولی دریایی کاهش دهد. 
همچنین می‌توان از آن در یک کشتی تجاری بدون اعمال هیچ‌گونه تغییری درپیشرانه کشتی استفاده کرد. این سوخت می‌تواند به‌اپراتورها کمک کند تا گام بزرگی در راستای کاهش میزان انتشار کربن بردارند. 
این روند همچنین به‌جاه‌طلبی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در کاهش سالانه انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل دریایی تا سال ۲۰۵۰ کمک خواهد کرد. صنایع دریایی نیز به‌اهمیت مزایای کاهش گازهای گلخانه‌ای با گسترش استفاده از سوخت‌های زیستی پی برده‌اند. 
براساس آزمایش‌هایی که پیش از  این انجام شده است،‌ استفاده از این سوخت تاثیر اساسی روی کاهش جهانی انتشار سولفور و معایب فراوان احتراق آن خواهد داشت. آزمایشی که روی تانکر دریایی شرکت استنابالک در بندر روتردام هلند انجام شد، تنها بخشی از روند ارزیابی پروتکل‌های جدیدی است که اکسون‌موبیل قصد دارد برای این سوخت جدید استفاده کند. 
کوان لی، مدیر مارکتینگ سوخت‌های دریایی اکسون‌موبیل گفت: «با ورود سوخت‌های جدید دریایی به‌بازار، نیاز به‌افزایش عرضه سوخت‌هایی که با اعتماد بیشتری بتوان از آن استفاده کرد و استانداردهای ISO را رعایت کنند، افزایش پیدا می‌کند. سوخت سبز دریایی اکسون‌موبیل این نیاز رو به‌رشد را برآورده می‌کند و ما اطمینان می‌دهیم که این سوخت به‌طور گسترده‌ای آزمایش‌های  مختلف را  پشت سر گذاشته است. 
همچنین این سوخت می‌تواند به‌اوپراتورها و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و حضور گوگرد در سوخت کمک به‌سزایی کند. توجه داشته باشید که اپراتورها به‌شدت در تلاش هستند که در برابر مقررات سختگیرانه نهادهای دولتی و افزایش فشار از سوی مشتریان نشان دهند که مثل تمام طرفین این معامله درتلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای هستند. درواقع این یک گام بزرگ برای یاری اپراتورهای کشتیرانی برای حفظ حیاتشان است. اریک هانل، مدیر شرکت استنابالک نیز دراین‌باره گفت: «ما باور داریم که سوخت‌های زیستی نقش مهمی در تسریع کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل‌ونقل دارد و توسعه سوخت زیست اکسون‌موبیل گام مهمی در راستای استفاده گسترده‌تر از سوخت‌های کم‌کربن به‌شمار می‌رود و ما از حضور در مرحله آزمایش دریایی این شرکت خوشحالیم که البته بسیار هم موفقیت‌آمیز بود. این سوخت بدون‌نیاز به‌اعمال تغییر در مشخصات فنی بسیار خوب عمل کرد و به‌طور یکپارچه در عملیات‌های فنی و تجاری ما مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده می‌شود.» 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =