B250

نسل اول مرسدس‌بنز Bکلاس نخستین‌بار در سال 2005 میلادی به بازار معرفی شد. این محصول که تاکنون سه نسل از آن روانه بازارهای جهانی شده، همپای سایر مدل‌های این خودروساز آلمانی، پیشرفت‌های چشمگیری طی این سال‌ها داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار خودروهای وارداتی در ایران هیچ‌ وقت تنوع چندانی به خود ندیده است. این موضوع حتی در سال‌هایی که هیچ محدودیتی بر سر راه واردکنندگان وجود نداشت، محقق نشد. بر این اساس مدل‌های اقتصادی و پرفروش که در بسیاری از بازارهای جهانی استقبال خوبی از آن‌ها شد، به بازار ایران راه نیافتند و یا در بهترین حالت، با تیراژ بسیار محدود به بازار عرضه شدند که همین امر موجب شد آن‌طور که بایدوشاید برای مصرف‌کنندگان ایرانی شناخته نشوند.

مرسدس‌بنز B‌کلاس ازجمله این خودروهاست که در کشورهای اروپایی به‌عنوان یکی از محصولات پرفروش شناخته می‌شود. اما متاسفانه عرضه آن به کشور هیچ‌وقت به‌صورت جدی دنبال نشد بنابراین جایگاهی درخور در ایران پیدا نکرد.

کمپانی مرسدس‌بنز یکی از خودروسازان مطرح جهانی است و همواره تلاش کرده بهترین محصولات در رده‌های گوناگون را به بازار عرضه کند. بنابراین برخی ‌مدل‌های این خودروساز آلمانی بسیار شبیه یکدیگر هستند و فقط به‌منظور سهم‌خواهی بیشتر از بازار طراحی و تولید شده‌اند. به‌عنوان‌مثال مرسدس‌بنز  B‌کلاس و Aکلاس در بخش ظاهری و فنی بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما در واقع Bکلاس در رده خودروهای MPV (خودروهای چندمنظوره) قرار دارد و کاربردی‌تر از Aکلاس است.

تاریخچه مرسدس‌بنز Bکلاس

نسل اول مرسدس‌بنز Bکلاس نخستین‌بار در سال ۲۰۰۵ میلادی به بازار معرفی شد. این محصول که تاکنون سه نسل از آن روانه بازارهای جهانی شده، همپای سایر مدل‌های این خودروساز آلمانی، پیشرفت‌های چشمگیری طی این سال‌ها داشته است.

نسل اول با کد اتاق W۲۴۵ از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۱ روی خط تولید کمپانی مرسدس‌بنز قرار داشت. اما نسل دوم آن با کد اتاق W۲۴۶ از سال ۲۰۱۱ با تغییرات چشمگیر به بازار راه یافت و تا سال ۲۰۱۸ توانست فروش قابل‌توجهی به‌خصوص در بازار اروپا داشته باشد.

سرانجام در سال ۲۰۱۹ سومین و آخرین نسل آن با کد اتاق W۲۴۷ به بازار عرضه شد که البته تاکنون توانسته است نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

  چهره به‌روز و شکیل

تغییرات ظاهری در نسل دوم مرسدس‌بنز کلاسB نسبت‌به نسل قبلی اندک به‌نظر می‌رسد. هرچند این تغییرات باعث شد W۲۴۶ از زبان طراحی جدید مرسدس‌بنز پیروی کند و ظاهری مدرن و شکیل‌تر از گذشته به خود بگیرد.

طراحی سپر جلو شامل هواکش‌های بزرگ‌تر، جلوپنجره مشبک بهینه‌شده، نوار چراغ‌های LED روزتاب و چراغ‌های DRLs، چراغ‌های عقب دورنگ با لامپ‌های LED و تغییر سپر و خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای شکل جلب‌توجه می‌کنند. پکیج اسپرت AMG نیز جذابیت‌های ظاهری این محصول را دوچندان می‌کند.

در کابین نیز یک نمایشگر بزرگ‌تر ۸اینچی شناور، هواکش‌های تهویه دایره‌ای‌شکل، فرمان اسپرت و ۱۲رنگ برای روشنایی داخل درنظر گرفته شده است. امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید و سیستم‌های امنیتی و ایمنی نظیر پیشگیری از برخورد و تصادف که بین سرعت‌های ۶۰ تا ۲۰۰کیلومتر بر ساعت و در ۵مرحله عمل می‌کند، نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو نصب می‌شوند.

فضای درونی خودرو با روکش‌های بسیار مرغوب و شیک طراحی شده و مشابه برادران گران و سدان همین خودرو است. فرمان در مدل AMG اسپرت‌تر، با قسمت پایین مسطح، داشبورد با روکش‌های شبه‌فیبرکربنی و تزئینات منحصربه‌فرد است. امکانات و تجهیزات رفاهی نیز به‌صورت استاندارد یا قابل‌سفارش تدارک دیده شده‌اند. سه تریم استایل، شهری و AMG برای این خودرو قابل‌انتخاب هستند.

مشخصات فنی قوای محرکه

مرسدس‌بنز  برای این محصول تنها موتورهای چهارسیلندر بنزینی و دیزلی ارائه کرده است. بر این اساس ۴موتوربنزینی و ۵موتور دیزلی برای Bکلاس قابل‌سفارش خواهد بود. مدل پایه B۱۸۰ با موتور ۱.۶لیتری بنزینی با قدرت ۱۲۲اسب‌بخار و ۲۰۰‌نیوتون‌متر عرضه می‌شود.

در مدل B۲۰۰ از موتور مشابه اما با قدرت ۱۵۶اسب‌بخاری و گشتاور ۲۵۰‌نیوتون‌متر استفاده شده است. B۲۲۰؛ با حجم موتور ۲لیتری، ۱۸۴اسب‌بخار و ۳۰۰نیوتون‌متر خروجی دارد و درنهایت مدل B۲۵۰ با همین حجم موتور۲۱۱اسب‌بخار نیرو و ۳۵۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اتفاقا خودرو موردنظر ما از نوع B۲۵۰ است. درواقع بسیاری‌از نمونه‌های واردشده از نسل‌دوم Bکلاس به کشور، از همین مشخصات فنی بهره می‌گیرند.

در بخش پیشرانه‌های دیزلی؛ مدل B۱۶۰ با موتور ۱.۵لیتری ۹۰اسبی و ۲۴۰‌نیوتون‌متری که از رنو به عاریت گرفته است و مدل B۱۸۰ با موتور ۱۰۹اسبی و ۲۶۰‌نیوتون‌متری قرار دارند. یک به‌روزرسانی هم روی مدل B۲۰۰ CDI انجام شده که موتور ۲.۱‌لیتری آن را به ۱۳۶‌اسب‌بخار و ۳۰۰‌نیوتون‌متر ارتقا یافته است. مدل B۲۲۰ CDI می‌تواند ۱۷۷اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰‌نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. البته یک نسخه گازسوز از این خودرو در کشورهای خاص عرضه می‌شود.

نکته مهم آنکه جعبه‌دنده‌های ۶‌سرعته‌دستی و ۷‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه با پیشرانه‌های یادشده قابلیت همکاری و اتصال دارند و بسته به‌نوع سفارش‌گذاری عرضم می‌شوند. سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ یا ۴MATIC نیز ازجمله آپشن‌های محبوب این محصول به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    1 0
    ویژگی‌ ها و مشخصات فنی یکی از مدل ‌های کمیاب مرسدس‌ بنز در ایران «B۲۵۰»؛ خودرویی که در ایران جایی نداشت!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ ........... تا پراید و تیبا و ساینا و........در کشور جولان دهند خودرو های با کیفیت قطعا جایی نخواهند داشت!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =