بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی چهارشنبه ۲۶ شهریور بالغ بر ۵.۵میلیارد سهم ,و ارزش معاملات بالغ بر ۲۴۶۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، گروه بهمن، نیرومحرکه، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، رینگ‌سازی مشهد و بهمن‌دیزل منفی خوردند و درمقابل تنها نمادهای رادیاتور ایران و کرمان‌خودرو مثبت شدند.

همچنین دیروز در گروه خودرویی طی ۱۰۵هزار نوبت معاملاتی، ۲.۱میلیارد سهم به ارزش ۷۸۹میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۹۲هزار میلیارد تومان شد. همچنین روز شنبه شاخص‌کل بورس با کاهش بیش از ۴۵۰۰ واحدی در تراز یک‌میلیون و ۶۹۹هزار واحدی قرار گرفت.

حقوقی‌ها و حقیقی‌ها خریدار شدند

بسیاری از نماد‌ها با توجه به اصلاح قیمت به‌نسبت عمیقی که تجربه کرده‌اند، در کف قیمتی خود قرار دارند و برای خرید جذاب هستند. به همین دلیل حقوقی‌های بازار و همچنین حقیقی‌ها دست به خریده زده‌اند. این در حالی است که برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند بورس یک بازار خودتنظیم‌گر است و اگر اجازه داده شود که بازار سیر طبیعی خود را طی کند، به‌طور قطع بسیار زودتر به تعادل می‌رسد. چراکه بورس یک بازار تخصصی است و افرادی که در این حوزه آشنایی کامل ندارند، نباید در مورد آن اظهارنظر کنند.

راه سهم‌ها از هم جدا می‌شود

بدیهی است از این پس در بازار سهام شاهد رشد دسته‌جمعی همه نماد‌ها نخواهیم بود و به‌اصطلاح راه سهم‌ها از هم جدا خواهد شد. بنابراین در چنین شرایطی پای تحلیل به میان خواهد آمد، امری که در ابتدای سال بسیار کمرنگ شد و جای خود را به هیجان داده بود. اما اگر سرمایه‌گذاران با استراتژی در بازار حضور داشته باشند و براساس تحلیل و وضعیت بنیادی و تکنیکالی شرکت‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، به‌طور قطع در یک بازه میان‌مدت و تا پایان سال می‌توانند سود خوبی را شناسایی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =