بورس

برخی کارشناسان معتقدند سهامداران برای بهبود وضعیت بازار باید اجازه دهند بازار از تب و تاب بیفتد و با آرامش همراه شود، زیرا اظهارنظرهای نامعقول و غیرکارشناسی، بازار را بیشتر به سمت التهاب می‌کشاند و با نوسانات شدید همراه می‌کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در دومین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی همچنان روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، سایپاآذین، ایران‌خودرو دیزل، ایرکا پارت‌صنعت، بهمن‌دیزل و کرمان‌خودرو منفی خوردند و در مقابل تنها نماد بورسی رادیاتور ایران مثبت شد. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 36هزار نوبت معاملاتی، 584میلیون سهم به ارزش 226 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 283هزار میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص‌کل نیز با کاهش بیش از 47هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 652هزار واحدی قرار گرفت.

   بازار به لحاظ ارزندگی حباب ندارد
برخی کارشناسان معتقدند سهامداران برای بهبود وضعیت بازار باید اجازه دهند بازار از تب و تاب بیفتد و با آرامش همراه شود، زیرا اظهارنظرهای نامعقول و غیرکارشناسی، بازار را بیشتر به سمت التهاب می‌کشاند و با نوسانات شدید همراه می‌کند. این در حالی است که بازار به لحاظ ارزندگی حباب ندارد و اگر هم داشته باشد، در حد تعداد محدودی از شرکت‌هاست که انگشت‌شمار هستند.

   حقوقی‌ها؛ تماشاگر نوسان‌گیری حقیقی‌ها ! 
تا چند وقت گذشته حقیقی‌ها نوسان می‌گرفتند و حقوقی‌ها تماشا می‌کردند، اما اکنون برعکس شده است. اگر نوسان‌گیری کمتر شود و سهامداران اجازه دهند بازار نفسی بکشد، چشم‌انداز مثبتی پیش روی بازار خواهد بود. 
هرچند به نظر می‌رسد تا آبان‌ماه بورس روند نوسانی را تجربه کند و طبیعتا در چنین شرایطی سهامداران باید دقت داشته باشند چه سهمی را می‌خرند. زیرا اگر براساس جو و هیجان اقدام به خرید کنند، ممکن است با ضرر و زیان هنگفتی روبه‌رو شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =