ابداع فورد برای چراغ هشدار وضعیت باد تایر

مهندسان شرکت خودروسازی فورد، سیستم جدیدی را برای اعلام وضعیت باد لاستیک‌ها اختراع کرده‌اند که با چراغ‌های LED عمل می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، تیم مهندسی شرکت خودروسازی فورد، ایده‌های جالب و مفیدی برای نصب چراغ‌های LED در کنار چرخ‌های خودرو دارد. اساس این ایده، نصب چراغ‌های LED با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در بالای تایرهاست که البته با تنظیمات مختلف در شدت این سه رنگ، انواع رنگ‌ها را می‌توان پدید آورد. 

اما اختراع جدید مهندسان فورد، سیستم اعلام وضعیت باد تایرها با استفاده از LEDهای نصب‌شده در بالای هر چرخ است. در صورت مناسب نبودن وضعیت باد تایرها و نیاز به توقف فوری، رنگ قرمز فعال می‌شود و فضای اطراف تایر را روشن می‌کند. رنگ زرد برای اعلام وضعیت باد زیاد سبز هم نشانگر وضعیت مناسب باد تایر خواهد بود.

هنگامی‌که راننده برای تنظیم باد لاستیک‌ها توقف می‌کند و سراغ تایر می‌رود، نور مناسبی اطراف تایر را روشن می‌کند تا به‌خصوص هنگام شب، شرایط بهتری فراهم شود.

مهندسان فورد، درحال بررسی نصب یک ماده‌ شب‌نما هستند تا هنگام روشن شدن تایر، توجه بیشتری را جلب کند. مانند چراغ‌های زیر آینه‌بغل‌ برخی مدل‌های فورد، مهندسان این شرکت از امکان استفاده از این سیستم به‌عنوان روشنایی بیشتر در ناحیه‌ جانبی خودرو نیز، صحبت می‌کنند. 

حتی می‌توان با استفاده از این فناوری و سیستم تشخیص سوئیچ خودرو، هنگام نزدیک شدن با سوئیچ به خودرو، امکان روشنایی در اطرف خودرو را ایجاد کرد.

مهندسان فورد باور دارند این چراغ‌ها، هنگام رانندگی نیز مفید خواهند بود. به‌عنوان‌مثال هنگام پیچیدن به یک طرف و فعال کردن راهنما، این چراغ‌ها روشن می‌شوند تا دید بهتری را برای راننده ایجاد کنند یا حتی مانند چراغ راهنما روشن و خاموش شوند تا جلب توجه کنند.

درحالی‌که اکثر ثبت اختراع‌های فعلی، مناسب فناوری موجود در عصر امروز نیست، اما به‌نظر می‌رسد این سیستم، کاملا در جهت پیشرفت فناوری فعلی صنعت خودرو باشد.

مهندسان فورد، برای عملی کردن این سیستم، با موانع زیادی روبه‌رو نیستند. این سیستم واقعا برای آگاه کردن راننده از وضعیت باد تایرها، به‌خصوص برای خودروهای شاسی‌بلند در مسیرهای خارج جاده مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =