پارکینگ‌های سايپا

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت روز گذشته از گروه خودروسازی سایپا و روند تحویل خودرو به متقاضیان بازدید کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت روز گذشته از گروه خودروسازی سایپا و روند تحویل خودرو به متقاضیان بازدید کرد. غلامرضا صارمیان در جریان این بازدید اظهار داشت: «کسری قطعات سبب شده است شرکت‌های خودروسازی نتوانند خودروهای تولیدشده را تجاری‌سازی کنند و به متقاضیان تحویل دهند.» وی افزود: «طی چند وقت اخیر گزارش‌هایی مبنی بر احتمال احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی رسانه‌ای شد. از این رو، از هفته گذشته وزارت صمت بازدیدهای دوره‌ای و مستمر خود را از شرکت‌های خودروسازی شروع کرد تا ابهامات به وجود آمده برطرف شود.» صارمیان ادامه داد: «در بررسی‌های صورت‌گرفته و بازدیدهای میدانی سرزده از پارکینگ‌های گروه خودروسازی سایپا و گفت‌وگو با مدیران این مجموعه مشخص شد که موضوع احتکار منتفی است و به هیچ عنوان خودرو کامل در پارکینگ‌ها نگهداری نمی‌شود و تمام خودروهایی که در پارکینگ‌ها موجود است، نقص قطعه دارند و امکان تجاری‌سازی آن‌ها فراهم نیست.»

   تاخیر در تخصیص ارز؛ دلیل ناقص ماندن خودروها
به گفته وی، کسری قطعات شرکت‌های خودروسازی محرز است و دلیل اصلی این اتفاق تاخیر در تخصیص ارز است و اگر خودروسازان بتوانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند، قطعات خودرو با سرعت بیشتری از بنادر ترخیص خواهد شد و خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد. سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت با بیان این‌که موضوع معطلی محموله قطعات خودروسازان در بنادر به سرپرست وزارت صمت منعکس شده است، گفت: «امیدوارم با همکاری بانک مرکزی روند ترخیص قطعات سرعت پیدا کند تا متقاضیان بتوانند خودروهای خود را از شرکت‌های خودروسازی تحویل بگیرند.»

   کمک وزارت صمت برای تسریع در ترخیص قطعات
صارمیان همچنین بیان کرد: «در جلسه‌ای که با مدیران گروه خودروسازی سایپا داشتیم، بر این امر تاکید شد که برای تحویل خودروها به مردم بیش از گذشته تلاش شود تا دغدغه خریداران برطرف شود. البته شرکت‌های خودروسازی به‌رغم وجود تحریم‌های بسیار سخت و ظالمانه عملکرد خوبی داشتند و اکنون مجموعه‌های مرتبط با صنعت خودرو باید همکاری کنند تا این صنعت پویاتر عمل کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت هم کمک خواهد کرد تا ترخیص قطعات با فوریت بیشتری باشد تا دیگر خودروها به علت کسری قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نمانند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =