بورس

در گروه خودرویی طی 137هزار نوبت معاملاتی، 3.3میلیارد سهم به ارزش 1132هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 266هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش نزدیک به 14هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 581هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام بارقه‌هایی از امید در دل سهامداران خودرویی جوانه زد، هرچند که باز هم نمادهای این صنعت بورسی در نهایت با نزول به کار خود پایان دادند؛ به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گستر سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، نیرو محرکه، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، ایران‌خودرو دیزل، رینگ‌سازی مشهد، الکتریک‌خودرو شرق و سایپادیزل منفی خوردند و درمقابل تنها نمادهای رادیاتور ایران و بهمن‌دیزل مثبت شدند. 
همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 137هزار نوبت معاملاتی، 3.3میلیارد سهم به ارزش 1132هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 266هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش نزدیک به 14هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 581هزار واحدی قرار گرفت.

   بازار وارد فاز دوم اصلاح شد
بورس که از نخستین روز هفته جاری با آغازی پرهیجان در بازار همراه بود، باعث ترس بسیاری از سهامدارانی شده است که بر سر دو راهی ماندن یا خروج از این بازار هستند، زیرا از نظر اکثر کارشناسان بازار وارد فاز دوم اصلاح شده است. 
اما همچنان وجود ترس در بورس موج می زند و باید دید این ترس تا چه زمانی ادامه می یابد.

   روند صعودی نرخ ارز نمی‌تواند تا ابد محرک رشد باشد
برخی کارشناسان معتقدند رشد نرخ دلار تا اندازه‌ای‌ می‌تواند به‌عنوان محرکی قوی برای روند صعودی بازار سهام، کمک‌کننده در افزایش سودآوری شرکت‌ها و ایجاد انتظارات مثبت برای سودآوری بورس و افزایش تقاضا در بازار باشد، اما بعد از آن تاثیر مثبت افزایش مکرر و بی‌رویه قیمت دلار تبدیل به عامل مخرب معاملات بورس می‌شود و عملا زمانی که نرخ دلار از حد مشخص‌شده‌ای بالاتر رود، زمینه افزایش نگرانی‌ها و ایجاد خطر در بازار را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =