کد خبر: 231276
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

نسخه جدیدی از پیکاپ ریچ دانگ‌فنگ در مرکز شماره‌گذاری تهران دیده شده است. این خودرو که پیکاپ ریچ6 نام دارد، جدیدترین نسخه از پیکاپ ریچ در بازار چین است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک وارد بازار ایران شود.

 به گزارش «اخبار خودرو»، نسخه جدیدی از پیکاپ ریچ دانگ‌فنگ در مرکز شماره‌گذاری تهران دیده شده است. این خودرو که پیکاپ ریچ6 نام دارد، جدیدترین نسخه از پیکاپ ریچ در بازار چین است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک وارد بازار ایران شود. نکته قابل توجه در خصوص پیکاپ ریچ6، تولید این خودرو با سیستم الکتریکی با همکاری نیسان است. بنابراین احتمالا نخستین پیکاپ الکتریکی یا پلاگین‌-هیبرید بازار ایران را در ماه‌های آتی شاهد خواهیم بود. پیکاپ ریچ را می‌توان نسخه چینی نیسان ناوارا دانست. در طول عرضه چند مدل از پیکاپ ریچ توسط دانگ‌فنگ، این شرکت همواره از همکاری و مشارکت‌های نیسان سود برده است تا بتواند محصولات بهتری را به بازار عرضه کند. 
تولید نسل اول دانگ‌فنگ ریچ پس از قطع تولید نیسان پیکاپ در پارس‌خودرو آغاز شد و پس از مدتی خط تولید این پیکاپ به زامیاد منتقل شد. سایپا تاکنون در چند نمایشگاه خودرو نیز نسل دوم دانگ‌فنگ ریچ را به نمایش گذاشته است، اما این نسل جدید این خودرو هیچ‌گاه وارد مرحله تولید انبوه و عرضه به بازار نشد. پیکاپ ریچ‌6 که با چهره‌ای به‌روز و خشن، مشابه دیگر پیکاپ‌های آسیایی به مشتریان معرفی شد، با چند پیشرانه به مشتریان چینی عرضه شده است؛ نخستین پیشرانه همان موتور 2.4 لیتری بنزینی است که 158 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. دومین پیشرانه قابل انتخاب، موتور 2.5 لیتری توربودیزل است که 140 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتون‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. هر دو نسخه با گیربکس‌های 5سرعته دستی و 6سرعته اتوماتیک ZF قابل خریداری هستند. 
قیمت پیکاپ ریچ6 در نسخه‌های مجهز به موتور احتراق داخلی با توجه به امکانات و تجهیزات، رقمی بین 84800 تا 139800 یوان تعیین شده است. سومین پیشرانه قابل انتخاب منحصر به نسخه الکتریکی پیکاپ ریچ6 می‌شود. این نسخه به موتور الکتریکی با 160 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتون‌متر گشتاور مجهز است و پکیج باتری با ظرفیت 68 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی پیشرانه الکتریکی پیکاپ ریچ6 برقی را برعهده دارد. به گزارش خودروبانک، این نسخه در بازار چین با قیمت 130هزار یوان عرضه می‌شود و مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای تولید پیکاپ ریچ الکتریکی در بازار ایران وجود دارد یا خیر.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =