شرکت تایرسازی کومهو کره‌جنوبی توانست برای دو تایر خود،‌ جایزه طراحی برتر (IDEA) سال 2020 را دریافت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت تایرسازی کومهو کره‌جنوبی توانست برای دو تایر خود،‌ جایزه طراحی برتر (IDEA) سال 2020 را دریافت کند. این دو طرح، موفق به کسب دو جایزه شناخته‌شده «رِددات» و «iF» در ماه فوریه و مارس سال شدند و با اخذ این جایزه هر سه مرجع مهم بررسی طراحی در دنیا کومهو را بابت ارائه چنین طرحی تشویق کرده‌اند. 
 نخستین تایر به‌نام e-NIMF یک تایر مفهومی ایرلس (Airless)  است و به‌گفته کومهو مشابه تایرهای باری فعلی عمل می‌کند. این تایر نیاز به بررسی دوره‌ای ندارد ولی در‌صورت رسیدگی عمر عملکردی بیشتری خواهد داشت. فرآیند مصرف این تایرها سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ و زمان خواهند شد. به لطف آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های فراوانی که کومهو روی این طرح انجام داده، مواد استفاده‌شده در آن و شیوه تولید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش دوام، کاهش صدا، ارتعاشات و مقاومت غلتشی می‌شود. همچنین در روند ساخت این طرح از شیوه همجوشی حرارتی استفاده شده است.
تایر دوم که آن هم یک نمونه مفهومی است، e-TOPS  نام دارد، توانست جایزه فینالیست‌های مسابقه طراحی را برای رویکرد هیبرید یا دوگانه بودن را کسب کند. این تایر از یک ساختار ایرلس یا بدون‌باد در قسمت بیرونی استفاده می‌کند و در قسمت داخلی مانند همه تایرهای سنتی با هوا پر می‌شود و بدین ترتیب فناوری‌های قدیمی و نوین را با هم در آمیخته است. به‌گفته کومهو  مزیت چنین طراحی این است که حس حرکت به‌دلیل فضای داخلی پر‌شده با هوا مشابه گذشته است ولی در عین حال فضای بیرونی در معرض ترکیدگی یا آسیب قرار ندارد. به‌دلیل این نوآوری، موسسه ۴۰ساله IDEA این طرح را به‌عنوان نوآوری برتر سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده است. جونگ ای‌‌تایک؛ معاون‌ارشد بخش تحقیق‌و‌توسعه کومهو  گفت:«در چند سال گذشته احساس می‌کردیم برای پاسخگویی به نیاز خودروهای آینده باید طرح لاستیک‌های بدون باد را اصلاح کنیم و حالا موفق شده‌ایم با این طرح از موسسه IDEA هم جایزه بگیریم. تحقیقات خود را روی لاستیک‌های بدون باد خودروهای هیبرید متمرکز کردیم و در نهایت طرح هیبرید (دوگانه) را هم به منظور تقویت ایمنی، راحتی و رشد کیفیت  به مشتری ارائه کردیم که قابلیت‌های فنی و مزایای هر دو طرح لاستیک بدون‌باد و تیوبلس را به صورت همزمان ارائه می‌کند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =