روغن‌موتور Bio-Ray که به‌عنوان نخستین روانکار مادون‌قرمز در جهان شناخته خواهد شد، به‌موفقیتی دست یافته که می‌توان از آن به‌عنوان جهشی در فناوری تولید روغن‌موتور یاد کرد.

  به گزارش «اخبار خودرو»، روغن‌موتور Bio-Ray که به‌عنوان نخستین روانکار مادون‌قرمز در جهان شناخته خواهد شد، به‌موفقیتی دست یافته که می‌توان از آن به‌عنوان جهشی در فناوری تولید روغن‌موتور یاد کرد. بیو-ری از طریق فرآیند اختصاصی که طی آن به‌مولکول روغن اشعه مادون‌قرمز تابیده می‌شود، فرموله می‌شود و ساختار روانکار را بهبود می‌بخشد و به‌نوعی در سطح نانو ذرات روغن را تغییر داده تا با سطح فلز پیوند بهتری ایجاد کند. ذرات روانکار در سطح نانو چسبندگی بیشتری با اجزای موتور خواهد داشت و غشای فوق‌العاده نازک ولی محافظی را ایجاد می‌کند که در پیشرانه‌های جدید عملکرد حیاتی‌تری خواهد داشت و بیشتر از مزایای آن می‌توان استفاده کرد. درنتیجه راننده می‌تواند انتظار ارتقای جدی عملکرد روانکار را داشته باشد و به‌ادعای سازنده این روانکار حتی در توان خروجی، مصرف‌ سوخت، کاهش دمای موتور، کاهش صدای موتور و سواری نرم‌تر خودرو تاثیرگذار باشد. با استفاده منظم از این روغن‌موتور می‌توان انتظار داشت که سایش بین قطعات کاهش یافته و طول عمر پیشرانه افزایش یابد. البته شاید برای بسیاری از افراد تفاوت لحظه‌ای توان پیشرانه چندان محسوس نباشد، اما در بازه‌های زمانی طولانی از لحاظ تئوری این روغن می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت شود. همچنین می‌توان انتظار داشت که خودرو در دمای پایین نیز راحت‌تر استارت بخورد. از سوی دیگر امکان دسترسی روانکار برای تمیز کردن نقاط سخت نیز افزایش می‌یابد. دفتر مرکزی روغن‌موتور 
بیو-‌ری در سنگاپور قرار داشته و طی دهه ۱۹۹۰ توسط تورلام ‌هوات پایه‌گذاری شده است. هوات اعلام کرده بود که باتوجه به‌اینکه نقش روغن‌موتور درپیشرانه همانند خون در قلب است، از بیو-ری می‌توان به‌عنوان خون تمیز یاد کرد. اگر خون تمیز باشد و آلوده به‌ویروس و کلسترول بالا نباشد، قلب هیچ‌وقت دچار حمله، فشار خون و سکته نخواهد شد. به‌همین ترتیب اگر از روغن‌موتور بی‌کیفیت استفاده کنیم، اثر ضعیف روانکاری آن سبب اصطکاک بین قطعات و خردگی در اطراف پیستون‌ها و دیواره سیلندر و سایر قسمت‌های متحرک موتور می‌شود. در عین حال همین روند باعث کاهش توان پیشرانه در طولانی‌مدت شده و شما نیاز به‌مصرف سوخت بیشتری برای رسیدن به‌توان مورد نظرتان خواهید داشت. اگر برای فناوری استفاده‌شده در بیو-ری هزینه‌ای پرداخت می‌کنید، این رقم را از هزینه‌های تعمیر و مصرف سوخت خود کم کرده‌اید. البته محصولات این شرکت موفق به‌اخذ استانداردهای api و JASO ژاپن شده‌اند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =