کد خبر: 231301
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
508 PSE

پژو با رونمایی از سدان اسپرت پلاگین‌-هیبرید 508 PSE رسما بخش جدید مهندسی اسپرت پژو (PSE) را معرفی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،پژو با رونمایی از سدان اسپرت پلاگین‌-هیبرید 508 PSE رسما بخش جدید مهندسی اسپرت پژو (PSE) را معرفی کرده است.

این خودرو که پیش‌نمایش آن سال گذشته با معرفی کانسپتی در نمایشگاه ژنو ارائه شد، قوی‌ترین خودرو تولیدی جاده‌ای پژو محسوب می‌شود که البته در دو نسخه سدان لیفت‌بک و استیشن به بازار عرضه خواهد شد. 


قوای محرکه پلاگین‌-هیبرید 508 PSE از یک پیشرانه 1.6لیتری بنزینی توربوشارژ به همراه 2موتور الکتریکی تشکیل شده است. هرکدام از این موتورهای‌الکتریکی روی یکی از محورها نصب شده است و به‌این‌ترتیب سامانه چهارچرخ محرک را برای خودرو پدید آورده‌اند. این سیستم مجموعا ۳۶۰اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که وظیفه انتقال این نیرو برعهده یک جعبه‌دنده 8سرعته اتوماتیک است. به‌لطف این نیروی قابل‌توجه، 508 PSE در 5.2ثانیه از صفر به سرعت یک‌صدکیلومتر بر ساعت می‌رسد. 


حداکثر سرعت این سدان اسپرت فرانسوی نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هرچند این محصول به پکیج باتری 11.5کیلووات ساعتی مجهز شده که نه از حجم صندوق بار می‌کاهد و نه فضای کابین را کاهش می‌دهد.

به لطف این باتری‌ها، خودرو از حالت رانندگی تمام‌الکتریکی برخوردار است و می‌تواند تا ۴۲کیلومتر را بپیماید. پژو هم‌زمان با معرفی بخش پرفورمنس خود اعلام کرد از سال ۲۰۲۲ با یک هایپرکار جدید به مسابقات لمانز بازخواهد گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =