بورس

درحال‌حاضر سهامداران به دلیل ترسی که وجودشان را فرا گرفته، بسیار محتاط عمل می‌کنند و فضای ابهام و بلاتکلیفی نیز بر بورس حاکم شده است. تا زمانی هم که اطمینان لازم به مردم داده نشود، این احتیاط وجود خواهد داشت.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز یکشنبه بازار سهام، نمادهای خودرویی یک‌دست قرمزپوش شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، سرمایه‌گذاری رنا، ایران‌خودرو دیزل، سایپادیزل و رینگ‌سازی مشهد منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 8هزار نوبت معاملاتی، 73میلیون سهم به ارزش 31میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت خودرویی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 254هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز روز یکشنبه با کاهش بیش از 43هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 572 هزار واحدی قرار گرفت.

   پول‌های پارک‌شده در اطراف بورس
درحال‌حاضر سهامداران به دلیل ترسی که وجودشان را فرا گرفته، بسیار محتاط عمل می‌کنند و فضای ابهام و بلاتکلیفی نیز بر بورس حاکم شده است. تا زمانی هم که اطمینان لازم به مردم داده نشود، این احتیاط وجود خواهد داشت. این در حالی است که پول‌های به‌اصطلاح پارک‌شده بسیاری در اطراف بورس منتظر مشخص‌شدن تکلیف این بازار هستند. زیرا از یک‌سو به دلیل رشد پرشتابی که بازارهای موازی طی یک ماه گذشته داشته‌اند و از سوی دیگر به دلیل ریزش شدید بورس در چهل روز گذشته، نقدینگی زیادی از بازار خارج شده است و این منابع ترجیح می‌دهند تا وقتی بازارهای موازی مانند سکه و طلا، ارز، مسکن و خودرو به بازدهی بالای خود ادامه می‌دهند، این بازارها را ترک نکنند.

   چشم‌انداز نیمه دوم سال
گرچه هنوز اثرات نبود اطمینان در بازار وجود دارد، اما اگر به‌مرور نقدینگی به بازار وارد شود، ورق نیز برمی‌گردد. به نظر می‌رسد از این پس مانند چهار ماه اول سال، دیگر شاهد هجوم سرمایه‌ها به بورس نباشیم، اما هرچه به پایان سال نزدیک‌تر شویم و اگر وضعیت متغیرهای موثر بر بورس شفاف‌تر شود، رشد سهام نیز بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =