مصرف روانکارهای مخصوص خودروهای تجاری در چین برخلاف خودروهای سواری، درشرایط پس از همه‌گیری بیماری کرونا افزایش یافته است. روندی که به‌نظر می‌رسد تا پایان سال جاری بازهم رو به‌رشد باشد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،مصرف روانکارهای مخصوص خودروهای تجاری در چین برخلاف خودروهای سواری، درشرایط پس از همه‌گیری بیماری کرونا افزایش یافته است. روندی که به‌نظر می‌رسد تا پایان سال جاری بازهم رو به‌رشد باشد. 
این  بخشی از کنفرانس مجازی روغن‌پایه آسیا (ICIS) است که به‌تحلیل شرایط منطقه پرداخته است. در این همایش نماینده شرکت لوبریزول به‌نام پائول‌ نای به‌این نکته اشاره کرد که تاثیر شیوع کووید-۱۹ روی خودروهای تجاری و غیرتجاری متفاوت بوده است. 
او به‌آمار تقاضا برای خودروهای سواری و روغن‌موتور خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: «مصرف روانکارها در بخش خودروهای سواری وضعیت جالبی ندارد؛ اما در خودروهای تجاری، هنوز سرویس‌‌های حیاتی وجود دارد و حرکت خودروهای اورژانس، انتقال تجهیزات پزشکی و بسیاری از موارد دیگر که مرتبط با سلامت هستند، باید جریان داشته باشد.»
 وی خاطرنشان کرد که بازار چین در حال بازیابی بازار این روانکارهاست و در برخی از بخش‌ها حتی از نیاز سال گذشته نیز فراتر رفته‌ است. شرایط فعلی را می‌توان برای فروش خودروهای تجاری سبک به‌فال نیک گرفت؛ چرا که براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی مرکز آمار صنعت‌خودرو چین (LMC) فروش این گروه محصول در سال جاری نسبت به‌سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته و به ۳۲۰ هزار دستگاه در سال رسیده است. 
همچنین پیش‌بینی شده تا پایان سال ۲۰۲۰ سهم تجاری‌ها از بازار خودرو چین از 6/0 درصد به ۸ درصد ارتقا یابد. همچنین براساس آمار اتحادیه خودروسازان چین تنها در ماه جولای حجم فروش وسایل‌ نقلیه تجاری شامل کامیون و اتوبوس‌ها رشد ۴۲ درصدی داشته و به ۴۳۰ هزار دستگاه در ماه رسیده است. 
نای توضیح داد: «در کوتاه‌مدت شاید بتوان روی تقاضای بخش تجاری تمرکز کرد.» پائولو کونارد، مدیر بازاریابی اگزون‌‌موبیل اندونزی نیز گفت: «در چین شاهد بهبود شرایط هستیم، اما درسایر نقاط خیر. همچنین شاهد روند با شتاب بالا در نحوه تعامل دیجیتالی با مصرف‌کنندگان هستیم. با وجود اینکه پیش از این ایجاد این ارتباط پیش‌بینی شده بود، اما این سطح از وابستگی به این روش را کمتر کسی متصور می‌شد.» 
وقتی شیوه زندگی به‌نوع کار در خانه تبدیل شد، «کارمندها کمتر از خودرو استفاده کرده و خرید آنلاین بیشتری انجام می‌دهند. این خریدها شامل غذا، کتاب و بسیاری از سایر کالاها می‌شود و حالا باید ما نقش خود را در زنجیره تامین این نوع از ارسال کالا پیدا کنیم.» 
طی نخستین فاز از قرنطینه در پاسخ به شیوع کرونا، شاهد کاهش شدید آلایندگی هوای شهرهای آسیایی و افزایش کیفیت هوا بودیم. به‌هر حال آلایندگی مشکلی است که در بسیاری از کشورهای این منطقه به‌معضل تبدیل شده است. اما به‌گفته نای از لوبریزول: «استفاده از روانکارهای با کیفیت بالا می‌تواند به‌ارتقای سطح کیفیت هوا کمک کند. همچنین اگر استفاده از روانکارهای جدید با سرعت بیشتری رایج شود، انتظار داریم که هوای پاک‌تری 
داشته باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =