کد خبر: 231324
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
هیوندای 

هیوندای که به‌دنبال پیشبرد برنامه‌های خودرو الکتریکی است، به‌تازگی از جدیدترین دستاورد خود به‌نام RM20e پرده‌برداری کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،هیوندای که به‌دنبال پیشبرد برنامه‌های خودرو الکتریکی است، به‌تازگی از جدیدترین دستاورد خود به‌نام RM20e پرده‌برداری کرد.

پیش‌تر مدل مسابقه‌ای و مخصوص پیست هیوندای برپایه ولوسترN و کد مدل eTCR نیز معرفی شده بود. نمونه جدید ظاهرا نسخه‌ای تقویت‌شده ولوستر است. با این تفاوت که توانایی‌های فنی بالاتری ارائه دارد. حروف RM مخفف Racing Midship به‌معنی مسابقه‌ای متعادل یا خودرو مسابقه‌ای قابل‌تنظیم برای جاده‌های شهری است و کد ۲۰، اشاره به بیستمین پروژه هیوندای از سری RM دارد که سال ۲۰۱۲ آغاز شد.

طبیعتا حرف e هم پیشرانه تمام‌برقی RM20e را نشان می‌دهد. نمونه پیش‌تولید دارای ۸۱۰اسب‌بخار قدرت و ۹۶۰‌نیوتون‌متر گشتاور است. این خودرو طبق ادعای شرکت سازنده، کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتربرساعت می‌رسد و می‌تواند به سرعت‌ صفر تا ۲۰۰کیلومتربرساعت در 9.88 ثانیه دست یابد. البته نهایت سرعت RM20e به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است که برای یک هاچ‌بک الکتریکی، فراتر از انتظار خواهد بود. هیوندای؛ هدف از تولید RM20e  را ارائه محصولی پرقدرت با توانایی عالی در تعادل، مانور و ترمزگیری عنوان کرده است که راحتی، سکوت و کارایی یک مدل جاده‌ای برای استفاده روزانه را نیز پوشش می‌دهد.

هیوندای RM20e، بستری برای آزمایش جدیدترین فناوری‌های شرکت سازنده در زمینه خودروهای اسپرت و الکتریکی است. بزرگ‌ترین خودروساز کره، قرارداد همکاری با ابرخودروساز برقی جمهوری چک یعنی شرکت ریمک دارد و از دانش آن در ساخت سری خودروهای RM استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =