بورس

روز گذشته در معاملات بازار سهام، نمادهای بزرگ خودرویی ازجمله ایران‌خودرو توانستند لیدری بورس را بر عهده بگیرند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در معاملات بازار سهام، نمادهای بزرگ خودرویی ازجمله ایران‌خودرو توانستند لیدری بورس را بر عهده بگیرند. 
در این رابطه، طی روز یکشنبه شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران و بهمن‌دیزل مثبت شدند و در مقابل نمادهای نیرومحرکه، رادیاتور ایران، ایران‌خودرو دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپاآذین، محورسازان ایران‌خودرو، ایرکا پارت‌صنعت، کمک‌فنر ایندامین، فنرسازی زر و مهندسی نصیر ماشین منفی خوردند. 
همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 198هزار نوبت معاملاتی، 5.2میلیارد سهم به ارزش 1799میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز یکشنبه بالغ بر 254هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش از 23هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 522هزار واحدی قرار گرفت.

   انتظار برای تخلیه بازار از فروشندگان
برخی کارشناسان معتقدند در وضعیت فعلی اظهارنظر قطعی در مورد این‌که اصلاح بورس به پایان رسیده، کمی زود است. بلکه باید تا پایان هفته صبر کرد و دید روند معاملات به کدام سمت می‌رود. 
به بیان دیگر، اکنون نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد بازار وارد روند صعودی شده است. زیرا زمانی که بازار به دنبال ورود به روند صعودی است، در ابتدا معاملات آن متعادل می‌شود و در گام بعدی پس از تخلیه بازار از فروشندگان و برتری قدرت خریدار روند صعودی آغاز خواهد شد.

   از محدودیت دامنه نوسان تا کاهش نقدشوندگی
نکته دیگری که در بازار اهمیت دارد، موضوع نقدشوندگی است. 
زیرا با توجه به این‌که در بازار با محدودیت دامنه نوسان همراه هستیم، گاهی اصلاح قیمتی به‌راحتی اتفاق نمی‌افتد و این موضوع باعث کاهش نقدشوندگی سهام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =