کد خبر: 231564
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
خودرو برقی

بر اساس پژوهش گزارشهای مصرف کننده، با گذشت زمان و پیمایش بالا، خودروهای برقی گران تر بودن نسبت به خودروهای بنزینی را جبران می کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این واقعیت که خودروی برقی بنزین نمی سوزاند و هزینه شارژ باتری و تعمیر و نگهداری آن خیلی کمتر از خودروهای بنزین سوز است موضوع تازه ای نیست اما کانزومر ریپورتس [گزارش های مصرف کننده] Consumer Reports (CR)  برای دقیق تر شدن این فرضیه آن را به آزمون گذاشته و مشخص شده است که خودروی مدل 3 با پیمایش 200 هزار مایل (320 هزار کیلومتر) 15 هزار دلار در مصرف سوخت صرفه جویی می کند. ضمن آن که برای خودروی مدل 3 تسلا، این خودرو در هنگام فروش دست دوم،‌ بیشتر از خودروهای بنزینی ارزش خود را حفظ می کند.

به طور دقیق تر خودروهای برقی بین 700 تا 1000 دلار سالانه در موضوع سوخت صرفه جویی می کنند. در طول عمر مفید یک خودروی برقی، هزینه های تعمیر و نگهداری هم حدود 6 تا 10 هزار دلار ارزان تر از خودروهای بنزینی است.

کالنزومر رپورتس دو خودروی تسلا مدل 3 و آئودی مدل آ4 را با هم مقایسه کرده است که تفاوت قیمت آنها کمتر از 2 هزار دلار است. بعد از 200 هزار مایل پیمایش هزینه های تسلا 3 حدود 17 هزار دلار کمتر از آئودی آ4 است. برای کسانی که خودروی برقی ارزان تر خریداری می کنند، صرفه جویی بیشتر هم هست. برای مثال شورولت بولت 8 هزار دلار گران تر از هیوندایی الانترا است اما زمانی که این خودرو 200 هزار مایل می پیماید در طول این مدت شورولت بولت 15 هزار دلار کمتر از هیوندایی الانترا هزینه خواهد داشت.

کریس هارتو Chris Harto از تحلیل گران ارشد کانزومر ریپورتس می گوید: «مهم نیست چه طور به موضوع نگاه کنید، پتانسیل صرفه جویی در طول عمر خودروی برقی به قدری بالا است که می تواند قواعد بازی را تغییر دهد. هر چه قیمت باتری کمتر و فناوری آن بهبود پیدا می کند و مدل های جذاب تری به بازار می آید تفاوت خودروهای برقی با بنزینی بهتر حی می شود.»

در گذشته خودروهای برقی خیلی زود ارزش دست دوم خود را از دست می دادند اما با بهتر شدن فناوری باتری خودروهای برقی بیشتر ارزش خود را حفظ می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =