کد خبر: 23158
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳

یکه زارع با تاکيد بر حمايت از قطعه سازان گفت: حمايت از قطعه سازان بايد منجر به ظهور توان طراحي روي قطعات براي قطعه سازان شود و در حال حاضر افزايش قيمت محصولات در دستور کار ما نيست و آنچه در اولويت کار ماقرار دارد رضايت مشتري است.

به گزارش خبرنگار دنیای خودرو؛ هاشم یکه‌زارع در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم شرکت ایران خودرو در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: از سال 84 که وزیر وقت آن زمان دفتر شورای سیاستگذاری را  تعطیل کرد بسیاری از مدیران لایق و زحمتکش ایران خودرو  را از دست دادیم  و از آن موقع تا به حال صنعت خودرو سازی بیشتر دچار یک نوع روزمرگی شده است.

ایشان در ادامه افزود: اگر چه تحریم در این بازه ی زمانی تاثیر داشته است اما نمی توان ادعا کرد که تمامی مشکلاتی که صنعت خوردو با آن روبروست،  ناشی از تحریمهاست و  اگر بنا باشد که چهار سال دیگر تولید خودرو به همان وضعبت دوسال باشد مطلوب نیست و مورد نظر ما نخواهد بود. بلکه باید  گونه‌ای باید حرکت کنیم که در سال چهارم این دولت خودروساز شویم و به سمتی برویم که سالانه یک میلیون دستگاه خودروی ارزان قیمت را در داخل عرضه کرده و یک میلیون دستگاه خودرو را صادر کنیم.

یکه زارع با بیان این‌که باید از قطعه سازان حمایت کنیم تا به توان طراحی قطعات دست یابند تصریح کرد: امیدواریم با این روند در سال چهارم دولت فعلی خودروهای با برند ایرانی داشته و نیمی از آن‌ها را صادر کنیم.

ایشان با اشاره به بالارفتن سطح توقع مردم در استفاده  از خودروهای با کیفیت بیان داشت:  ملت ایران شایسته عرضه خودروهای بهتری هستند و باید با داشتن برنامه و نگاهی استراتژیک به گونه‌ای هماهنگ با سایر نهادها در این راه گام برداشت و از کمک همه افراد و ارگانهای دولتی استفاده کرد.

یکه زارع در ادامه با اشاره به همکاري ميان شرکت ايران خودرو و سايپا گفت: ايران خودرو و سايپا بدون همکاري با هم نمي توانند در بازارهاي داخلي و بين المللي حضور موفق و چشم گيري داشته باشند.

ایشان د رادامه  با انتقاد از کاهش 2 تا 5 درصدي قيمت خودرو در آغاز برنامه هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: این اقدام اگرچه با نیت خوبی صورت گرفت ولی به عقيده من کاهش قيمت خودرو تصميم اشتباهي بود چراکه مردم اينگونه تصور کردند نرخ خودرو ي داخلي گران است و بايد کاهش يابد.

یکه زارع با تاکيد بر حمايت از قطعه سازان گفت: حمايت از قطعه سازان بايد منجر به ظهور توان طراحي روي قطعات براي قطعه سازان شود و در حال حاضر  افزايش قيمت محصولات در دستور کار ما نيست و آنچه در اولويت کار ماقرار دارد رضايت مشتري است.

ایشان در پایان اشاره داشت: ایران خودرو هتل پنج ستاره نبوده و مشکلات زیادی دارد اما سعی می کنیم با کمک تمام دستگاه‌ها این مشکلات را حل کنیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =