کد خبر: 231604
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کامیون جدید

شرایط واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده براساس مصوبه هیات وزیران به گمرک برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرایط واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده براساس مصوبه هیات وزیران به گمرک برای اجرا ابلاغ شده است.

مهرداد ارونقی- معاون فنی گمرک ایران - در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این‌که براساس مصوبه هیات وزیران در مهرماه ۱۳۹۷ به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی امکان واردات کامیون وجود دارد، اظهار کرد: برهمین اساس اخیرا شرایط واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده تعیین و از سوی دفتر مقررات صادرات وزارت صمت به گمرک  ابلاغ شد که طبق آن واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده صرفا از طریق کارت بازرگانی معتبر امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: مسئول تایید شناسه کالای این کامیون‌ها برای کلیه وارد کنندگان با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بوده و از طریق رابط کاربری سامانه یکپارچه مجوزها یا ارسال سیستمی انجام خواهد شد.

معاون فنی گمرک با اشاره به نحوه‌ی تعیین نرخ تعرفه واردات کامیون اظهار کرد: نرخ تعرفه تعهد ارائه خدمات پس از فروش توسط ارائه دهندگان تامین قطعات یدکی برای کامیون‌های وارداتی به میزان سه درصد ارزش سیف کامیون در سامانه TSC گمرک ایران از همان مارک و مدل تعیین می‌شود.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که نرخ تسعیر ارز جهت محاسبه ریالی تعرفه تعهد ارائه‌ خدمات پس از فروش معادل نوع آن در ثبت سفارش خواهد بود.

معاون فنی گمرک همچنین در رابطه با دیگر شرایط خدمات پس از فروش اظهار کرد: در صورتی که وارد کننده همان ارائه دهندگان رسمی خدمات پس از فروش باشد، هیچ گونه وجهی دال بر تعهد ارائه خدمات پس از فروش از خریداران کامیون اخذ نمی‌شود. این در حالی است که ارائه دهندگان خدمات پس از فروش مجاز به دریافت مبالغ جداگانه‌ای تحت عنوان تعهد ارائه خدمات پس از فروش به صورت جداگانه از متقاضیان نخواهد بود.

ارونقی یادآور شد: قرارداد رسمی ارائه خدمات پس از فروش نیز باید توسط وارد کننده در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بارگذاری و توسط ارائه دهندگان رسمی خدمات پس از فروش تایید شود.

به گفته وی، ارائه دهندگان قرارداد رسمی خدمات پس از فروش باید در نهایت تا ۲۰ مهرماه سال جاری نسبت به ارسال لیست قیمت کامیون‌های نو به همراه مارک و مدل مجاز وارداتی به دفتر مقرارت صادرات و واردات اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =