بورس

روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 25هزار نوبت معاملاتی، 731میلیون سهم به ارزش 365میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 266هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش از 42هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 419هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام در گروه خودرویی نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس و سایپادیزل منفی خوردند و درمقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران؛ رادیاتور ایران و رینگ‌سازی مشهد مثبت شدند. همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 25هزار نوبت معاملاتی، 731میلیون سهم به ارزش 365میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 266هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش از 42هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 419هزار واحدی قرار گرفت.

   سهامدارانی که قدرت تصمیم‌گیری ندارند
وضع فعلی بازار نشان‌دهنده جو روانی منفی است که بازار را تحت شعاع قرار داده و مانع از قدرت تصمیم‌گیری بسیاری سهامداران در بازار شده است. شاید تا دو هفته گذشته می‌توانستیم وجود صف‌های فروش در بازار را به جذابیت سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی بازار سرمایه ارتباط دهیم، زیرا تا مدتی سهامداران به دنبال فروش سهام خود و تامین نقدینگی برای ورود به بازارهای موازی بودند. با توجه به این‌که هیچ منطقی در معاملات کنونی بازار وجود ندارد، بهتر است وضعیت حاکم در بازار کنترل شود. در غیر این‌ صورت، شاهد تشدید وضعیت اصلاحی شاخص بورس در بازار خواهیم بود.

   تبعات تصمیمات خلق‌الساعه
برخی تصمیمات خلق‌الساعه مزید بر علت شوند تا اندک سرمایه اعتماد سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس نیز خدشه‌دار شود. این در حالی است که در پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای معاملات هفته جاری، به هیچ عنوان توقع چنین اصلاحی در بازار وجود نداشت و در انتظار روند معاملات متعادلی در بازار بودیم، درحالی‌که وجود صف‌های فروش در بازار همه پیش‌بینی‌های انجام‌شده را برهم زد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    گروه خودرویی باز هم به سهامداران خود ضرر زد!..........ای کاش ضرر چندین ساله اش به مملکت و مردم( الودگی هوا و کشته و زخمی شدن مردم در اثر تولید خودرو های بی کیفیت تلف شدن سرمایه مردم و.......)را نیز لحاظ می کردید!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =