رزم حسینی

طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگروه مشترکی میان وزارت صمت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و بزودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهیم کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،علیرضا رزم‌حسینی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات خودرویی کشور تصریح کرد: باید شرایط برای عبور از انحصار دو شرکت بزرگ خودروسازی و افزایش تولیدات با هدف رقابت‌پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم کنیم. به زودی طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو ارائه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به علاقه‌مندی مردم برای سرمایه‌گذاری در خودرو به عنوان یک کالای مصرفی بادوام، ضروری است که این محصول مهم با استراتژی مشخصی در میزان تولیدات و کیفیت، عرضه شود، تصریح کرد: در رابطه با هر یک از این موضوعات به صورت مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی و برنامه‌ریزی لازم هستیم و خوشبختانه کمیسیون همکاری بسیار خوبی در این حوزه با وزارت صمت داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهداف تعیین شده در این طرح مشترک، جای امیدواری است که وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این وضعیت نابسامانی که وجود دارد بتوانیم عبور کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش تولیدات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکت‌هایی که توانمندی لازم را در این عرصه دارند را در دستور کار دارد تا بتوانیم انحصار موجود را از بین ببریم.

این در حالی است که علاه بر بررسی شرایط موجود و راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی بازار خودرو که در آخرین جلسه برگزار شده کمیته خودرو، به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت از قیمت‌گذاری دستوری خودرو و با وجود ادعای شورای رقابت بر قیمت‌گذاری دستوری گلایه کرد.

وی با بیان اینکه قیمت‌های دستوری، صنعت خودرو کشور را با زیان هنگفت روبرو کرده است، گفت: با توجه نوع قیمت‌گذاری، شاهد سه نوع قیمت مصوب، تمام شده و قیمت بازار هستیم. در شرایط فعلی باید نقدینگی موجود به سوی بخش‌های مولد کشور هدایت و عطش بازار خودرو به شکل موثری کنترل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =