بنزین و گازوییل

موسسه نفت آمریکا (API) از همکاری با آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) برای تنظیم قوانین جدید ساده‌سازی‌شده سوخت‌ها در این کشور خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این اقدام قرار است قوانین و مقررات عرضه سوخت و کیفیت آن را در دولت فدرال ایالات‌متحده ساده ‌و مدرن‌سازی کند.

گفتنی است API تمام بخش‌های صنعتی نفت و گاز آمریکا را تحت پوشش استانداردهای خود قرار داده و تا به امروز بیش از ۶۰۰ عضو تحت استانداردهای این موسسه اقدام به‌تولید، پالایش و توزیع محصولات انرژی‌محور می‌کنند. 

اهداف این اقدام به‌روزرسانی مقررات مربوط به‌کیفیت بنزین، گازوئیل و سایر سوخت‌هایی است که تحت نظارت EPA باید راهی جایگاه‌های سوخت‌رسانی شوند و البته در این روند باید مسائل مالی مطرح‌شده در ‌شرکت‌های نفتی را ضمن اطمینان از رعایت مسائل زیست‌محیطی و افزایش سطح کیفی سوخت درنظر داشت.

طی این اقدام، EPA با حذف مقررات اضافی مانند نیاز به‌ثبت‌نام برای هر روش جدید توزیع و استانداردهای تاریخ مصرف گذشته، مقررات جدید درمورد کیفیت سوخت را در ۱۵ بخش و دو زیربخش تحت‌عنوان «40 CFR بخش ۸۰» در ۵۲۳ صفحه معرفی کرده است.

همچنین EPA قوانین غیرضروری و از رده خارج شده‌ای را به یک‌سری از قوانین جدید جایگزین و در متن مقررات جدید آورده است.

رون چیتیم، معاون بخش قانون‌گذاری پایین‌دستی API گفت: «ما از تلاش‌های EPA برای مدرن‌سازی مقررات حمایت کرده و در عین حال سختگیرانه به‌دنبال ارائه شیوه‌نامه دستیابی به‌استانداردهای جدید زیست‌محیطی برای سوخت تولیدشده در پالایشگاه‌ها هستیم. حذف مقررات منسوخ و تکراری، نظارت بیشتر و تقویت روند پاسخگویی به‌مشکلات در این قوانین تقویت شده است. این روند اطمینان لازم را برای تک‌تک افراد جامعه برای نظارت کافی بر توزیع سوخت پاک و کارآمدتر ایجاد می‌کند.» 

در طرح نهایی EPA ضمن سختگیری بیشتر در استانداردهای زیست‌محیطی، موارد ذیل اضافه شده است:

ایجاد محدودیت جدید فشار بخار

برای تشخیص بنزین با فرمولاسیون اصلاح‌شده RFG در ماه‌های گرم سال از محدودیت فشار بخار استفاده می‌شود که قرار است طی ۲۵ سال کیفیت بنزین و عمکرد آن در محیط زیست را بهبود ببخشد. 

حذف تاییدیه توزیع بنزین در فصول سرد سال

در نیمه دوم سال نیازی به اخذ تاییدیه رسمی RFG برای تطابق با استانداردهای جدید نخواهد بود.

برنامه نمونه ‌برداری ملی

ایجاد برنامه‌ای ملی برای نمونه‌گیری سوخت و اطمینان از کیفیت سوخت توزیع‌شده در جایگاه‌ها می‌تواند اطمینان و کنترل بیشتری را برای رعایت استانداردهای درنظرگرفته‌شده در خارج از پالایشگاه‌ها ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =