الکتروپیکاپ هامر

باتری‌های الکتروپیکاپ هامر از فناوری آلتیوم هوندا بهره‌ می‌برند و در مقایسه با سایر رقبا، کیفیت بالایی دارند. این باتری‌ها 563 کیلومتر برد حرکتی را برای هامر الکتریکی به همراه می‌آورند و هنگام نیاز به شارژ سریع تنها در 10 دقیقه امکان طی 160 کیلومتر را برای آن فراهم می‌کنند

به گزارش «اخبار خودرو»، خودروسازان بزرگ دنیا به‌ویژه آن‌ها که در طراحی و تولید پیکاپ‌ها دستی بر آتش دارند، در سال‌های اخیر به دنبال آن بوده‌اند از ورود تکنولوژی الکتریکی به دنیای این سگمنت خودرویی بازنمانند. گرچه برخی خودروسازان تازه‌وارد مانند ریویان و تسلا و لردزتاون تنها به‌منظور تولید مدل‌های الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تولید پیکاپ‌های الکتریکی را هم در برنامه خود دارند، اما خودروسازان قدیمی‌تر در این حوزه مانند فورد و جی‌ام‌سی هم به دنبال راهی هستند تا برخی پیکاپ‌های پرطرفدار خود را در نسخه الکتریکی روانه بازارهای جهانی کنند. در کشاکش این رقابت تنگاتنگ اخباری مبنی بر معرفی رسمی دستاورد جدید جی‌ام‌سی هم شنیده می‌شود؛ مدتی است اخباری درخصوص طراحی و تولید نسخه الکتریکی هامر شنیده می‌شود، اما حالا با توجه به جذابیت‌های مدل الکتریکی این خودرو به نظر می‌رسد هامر تازه‌وارد هم مانند نسل پیشین خود بتواند جایگاه مطلوبی را میان طرفداران پیکاپ و ناوگان سازمان‌های مختلف در بازارهای بزرگ به‌ویژه آمریکا به دست بیاورد.

هامر الکتریکی با چهار نسخه در راه است

هامر الکتریکی در شرایطی به عنوان مدلی برای 2022 معرفی شده که جی‌ام‌سی اعلام کرده است اوایل سال آینده میلادی تریم ادیشن‌یک این محصول را معرفی خواهد کرد و به ترتیب به فاصله هر شش ماه یک بار از پاییز 2022، بهار 2023 و بهار 2024 مدل‌های ارزان‌تری هم از این خودرو وارد بازار شود. این پیکاپ غول‌پیکر که به‌تازگی به‌طور رسمی معرفی شده است، در تریم ادیشن‌یک خود قرار است با قیمتی معادل 113هزار دلار عرضه شود و در حالی که قیمت سایر مدل‌های آن نیز 100هزار دلار، 90هزار دلار و 80هزار دلار خواهد بود. تفاوت قیمت نسخه ادیشن‌یک را شاید بتوان در جزئیاتی مانند رنگ بدنه و تزئینات داخل کابین جست‌وجو کرد. با این‌حال براساس اعلام جی‌ام‌سی تمام محصول ادیشن‌یک این پیکاپ برای سال آینده پیش‌فروش شده، اما مشخص نیست این پیش‌فروش شامل چه تعداد خودرویی شده است. غیر از مشتریان این خودرو، به نظر می‌رسد جنرال‌موتورز نیز برای تولید و فروش آن، عجله داشته باشد؛ چراکه قرار است الکتروپیکاپ هامر را طی 3 سال به تولید انبوه برساند. 

هامر الکتریکی؛ پیکاپی با 1000 اسب‌بخار

هامر در نسخه‌های پیشین خود نیز از نظر فنی در میان هم‌رده‌های خود زبان‌زد بود. در همین راستا، جی‌ام‌سی تلاش کرده نسخه الکتریکی هامر را هم متناسب با نام و برند آن تولید کند که به نظر می‌رسد موفقیت چشمگیری هم دراین زمینه به دست آورده است. الکتروپیکاپ هامر از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که توانایی تولید 1000 اسب‌بخار قدرت و 15هزار و 592 نیوتون‌متر گشتاور را دارند. گرچه گفته می‌شود این عدد، گشتاوری است که لاستیک‌ها در تماس با سطح جاده ایجاد می‌کنند، اما نمی‌توان از بزرگی این عدد برای یک پیکاپ چشم‌پوشی کرد. قدرت بالای این پیکاپ در کنار شتاب بالا، این خودرو را به برترین پیکاپ فعلی تبدیل می‌کند؛ شتاب‌گیری صفر تا 100 تنها در 3 ثانیه! 

فناوری هوندا برای الکتروپیکاپ هامر

نکته حائز اهمیت درخصوص تولید این پیکاپ به مجموعه باتری‌های آن برمی‌گردد. این باتری‌ها با استفاده از فناوری آلتیوم (aLTIUM) هوندا بهره‌ برده است که در مقایسه با سایر رقبا، کیفیت بالایی دارند. این باتری‌ها 563 کیلومتر برد حرکتی را برای هامر الکتریکی به همراه می‌آورند و هنگام نیاز به شارژ سریع تنها در 10 دقیقه امکان طی 160کیلومتر را برای آن فراهم می‌کنند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که فناوری آلتیوم نیاز به کوبالت را برای باتری خودروها تا 70 درصد کاهش می‌دهد و در این راستا کاهش قیمت چشمگیری را به همراه دارد.

هامر؛ پیکاپ قدرتمند جعبه‌ای‌شکل

علاوه بر مشخصات فنی هامر، این پیکاپ همواره در تمام نسل‌های خود از طراحی خاصی برخوردار بوده است. حالا نسخه الکتریکی آن نیز مانند سایر مدل‌ها از ویژگی جعبه‌ای شکل بهره می‌برد که در نگاه نخست برای هر بیننده‌ای جلب توجه می‌کند. در مدل الکتریکی این خودرو اما تغییراتی در طراحی ظاهری چراغ‌ها ایجاد شده است؛ چراغ‌های اصلی به صورت خطی و باریک همراه با جلوپنجره‌ای به سبک جدید کنار هم قرار گرفته‌اند. گلگیرهای حجیمی برای این پیکاپ در نظر گرفته شده که با لاستیک‌های 35 اینچی همراه است و ظاهری قدرتمندتر را برای این پیکاپ به همراه دارد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو در طراحی ظاهری آن می‌توان به چراغ‌های عقب اشاره کرد که جلوه خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. برای قسمت بار نیز، یک محافظ با مکانیسم الکتریکی در نظر گرفته شده است که علاوه بر محافظت از بار اثر مهمی در بهبود شرایط آیرودینامیک خودرو دارد.

    امکانات ویژه برای یک الکتروپیکاپ
نمایشگرهای دیجیتال امروزه جزئی ثابت از طراحی خودروهای مدرن هستند و هامر الکتریکی نیز این قاعده مستثنی نیست؛ نمایشگر 12.3 اینچی به‌عنوان نشانگر آمپر و نمایشگر 13.4 اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی. طراحی مینیمال برای دریچه‌های سیستم تهویه عمودی مستطیلی، طراحی داخل درها و کنسول جلو دیگر ویژگی طراحی این کابین است که در نگاه نخست به چشم می‌آید. از دیگر امکانات داخل کابین این خودرو هم می‌توان به دوربین‌ها با 18 زاویه، دکمه‌های کنترلی کامل روی فرمان، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها اشاره کرد. سیستم کروزکنترل نیز به راننده این امکان را می‌دهد رانندگی آسان‌تری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =