ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی، موفق شده است از سال گذشته تاکنون ۱۳۸میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از پروژه های ساخت داخل را محقق کرده و آن را در بخش های توسعه محصول سرمایه گذاری کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی، موفق شده است از سال گذشته تاکنون ۱۳۸میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از پروژه های ساخت داخل را محقق کرده و آن را در بخش های توسعه محصول سرمایه گذاری کند. با تشکیل ستاد ساخت داخل در گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال گذشته، تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های خودرویی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است. این خودروساز پروژه‌های متعدد داخلی‌سازی را با سازندگان، تامین‌کنندگان مواد اولیه،‌ صنایع دفاع و هوا فضای سپاه و همچنین مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان به اجرا گذاشته است. 

   از پروژه‌های داخلی‌سازی تا پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی
بخشی از اهداف خودکفایی از طریق پروژه‌های داخلی‌سازی از سوی وزارت صمت در قالب میزهای یک تا چهار خودکفایی تعریف و دنبال شده که در این بخش تاکنون کاهش ارزبری ۵۳میلیون یورویی محقق شده است. پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی نیز کاهش ارزبری ۵۸میلیون یورویی را به همراه داشته است. پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه خارج از میزهای وزارت صمت نیز تاکنون کاهش ارزبری ۲۷میلیون یورویی را به دنبال داشته است. این صرفه‌جویی ارزی، تبدیل به پروژه‌های توسعه محصول شده و در بخش‌های مختلف ازجمله توسعه قوای محرکه، طراحی پلت‌فرم و توسعه محصولات جاری در مجموع در قالب ۲۱ پروژه توسعه محصول در گروه صنعتی ایران‌خودرو سرمایه‌گذاری شده است.
   تحقق کاهش ارزبری 153میلیون یورویی در نیمه دوم امسال
ایران‌خودرو کاهش ۱۵۳ میلیون یورویی ارزبری تولید در سال جاری را هدف‌گذاری کرده و با همکاری مجموعه سازندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای توانمند دیگر به دنبال تحقق آن است. این خودروساز بزرگ با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاعی کشور تاکنون توانسته است ۵۴ قطعه را داخلی‌سازی کند. قائم‌مقام اجرایی ایران‌خودرو در این خصوص می‌گوید: «پروژه‌های متعددی برای داخلی‌سازی تولید تعریف کرده‌ایم که تحقق آن‌ها، کاهش ارزبری ۲۴۸میلیون یورویی را تا پایان سال 1400 به دنبال خواهد داشت.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان این‌که در حوزه قوای محرکه و توسعه موتورهای موجود قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و در ارتقای استاندارد خودروها از یورو4 به یورو5 از هیچ کارشناس خارجی استفاده نکردیم، می‌گوید: «این یک دستاورد بزرگ در حوزه صنعت خودرو کشور تلقی می شود.» فرشاد مقیمی می افزاید: «عرضه شش محصول جدید در سال جاری، نشان‌دهنده این است که ایران‌خودرو با اتکا به توانمندی‌های داخلی قادر است،‌ موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند.» وی ادامه می‌دهد: «در حوزه ساخت داخل تاکنون موفق شده‌ایم ۵4 قطعه را در داخل کشور بسازیم و به تولید انبوه برسانیم و این مسیر تا رسیدن به خودکفایی حداکثری و کاهش وابستگی صنعت خودرو به حداقل ممکن، ادامه خواهد داشت.»

   متوسط تولید امسال؛ بیش از 2هزار دستگاه در روز
مقیمی خاطرنشان می‌کند: «میزان تولیدات ما به کمتر از یک‌هزار دستگاه در روز و میزان تجاری‌سازی هم به کمتر از ۳۴ درصد رسیده بود. از سوی دیگر، تعهدات معوق تا ۲۰۵هزار دستگاه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته افزایش یافته بود. اما با همت و اراده مدیران و کارکنان ایران‌خودرو، شاخص تولید متوسط امسال این شرکت به بیش از 2هزار دستگاه در روز رسیده است.» وی همچنین بیان می‌کند: «تعهدات معوق کاهش چشمگیری یافته و میزان تولید تجاری به میزان قابل قبولی رسیده است و حرکت در مسیر دستیابی به اهداف عالی ادامه خواهد داشت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =