ارزیابی کیفی

گزارش ارزیابی کیفی شهریورماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در حالی منتشر شد که برای نخستین بار یکی از محصولات تجاری کشور موفق به کسب 5 ستاره کیفی شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گزارش ارزیابی کیفی شهریورماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در حالی منتشر شد که برای نخستین بار یکی از محصولات تجاری کشور موفق به کسب 5 ستاره کیفی شده است. کامیونت ایسوزو NMR85 محصول بهمن‌دیزل در میان 11 محصول تجاری که در شهریور ماه در این گزارش مشارکت داشته؛ به‌عنوان تنها محصول 5 ستاره تجاری در تاریخ گزارش کیفی شناخته می‌شود. 9وانت نیز در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که کیفی‌ترین آن‌ها تنها سه ستاره به دست آورده است.

1.ورود وانت‌ یک‌ستاره جدید به ارزیابی

با توجه به گزارش کیفی که هر ماه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می‌شود، همچنان وضعیت کیفیت این خودروها در بالاترین شرایط خود، روی سه ستاره باقی مانده است. این خودروها در گزارش کیفی براساس دو سطح قیمتی، رتبه‌بندی می‌شوند که سطح قیمتی یک تاکنون تنها میزبانی از وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی را برعهده داشته است. 
این خودرو محصول شرکت ایران‌خودرودیزل بدون رقیب با سه ستاره کیفی راه خود را در این سگمنت قیمتی ادامه می‌دهد. در سطح دو اما هر ماه شاهد حضور بیش از 6 محصول هستیم. این در حالی است که شهریورماه سال جاری برای نخستین بار تعداد این خودروها به 9 مدل 
رسیده است. 
وانت کارا تک‌کابین تیپ 3 برای نخستین بار در این ارزیابی شرکت کرده که این محصول بهمن‌موتور 3 سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده است. دیگر محصولات سه ستاره این سگمنت به ترتیب وانت مزدا تک‌کابین، سایپا 151، کارا دو کابین (تیپ 3) هستند. در این بخش تنها دو خودرو دو ستاره حضور داشته‌اند؛ وانت آریسان ایران‌خودرو دیزل و مزدا دوکابین بهمن موتور.  خودروهای تک‌ستاره در سگمنت وانت‌ها نیز دو مدل قدیمی‌تر و یک مدل تازه‌وارد شرکت زامیاد هستند که وانت دیزل زامیاد برای نخستین بار در این ارزیابی شرکت کرده و دو محصول دیگر نیسان دوگانه‌سوز و تک‌سوز است که بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در جایگاه آخر جدول ارزیابی نشسته‌اند. 

2.دورهمی چهارستاره‌ها در سگمنت مسافری‌ها

در سگمنت مسافری‌های نیمه‌سنگین نیز دو محصول از بهمن‌دیزل خودنمایی می‌کنند؛ دو محصولی که ماه گذشته نیز بدون رقیب از سایر خودروسازان داخلی در همین جایگاه نشستند و هر یک با کسب چهار ستاره کیفی توانستند یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای تجاری در گزارش کیفی شهریور و مرداد ماه باشند. 
شیلر که یکی از جدیدترین محصولات بهمن‌دیزل است، به نظر می‌رسد کار خود را در رقابت با مدل‌های موجود در بازار با قدرت آغاز کرده است. همچنین مسافری‌های سنگین (اتوبوس‌ها) نیز چند سالی است که به‌طور اختصاصی در اختیار شرکت عقاب‌افشان قرار گرفته است. این شرکت دو محصول خود را به‌صورت متناوب در این ارزیابی مشارکت می‌دهد که هر یک از این محصولات توان کسب چهار ستاره کیفی را دارند. در شهریورماه نیز اتوبوس بین‌شهری اسکانیا 4212 مارال طبق روال ماه‌های پیشین و البته مردادماه سال جاری در این ارزیابی حضور داشته است.
 

3.کامیونت بهمن‌دیزل؛ تنها پنج ستاره کیفی 

در بخش کامیونت‌ها شرکت بهمن‌دیزل تقریبا رقیب چندانی ندارد و توانسته کفه ترازو را به نفع خود سنگین کند. بهمن‌دیزل در چندسال اخیر، برنامه‌های بسیاری را برای توسعه فعالیت خود در نظر گرفته که نتیجه گوشه‌ای از این فعالیت‌ها هر ماه در گزارش کیفی مشخص می‌شود. کامیونت ایسوزو NMR85 بعد از سال‌های ارزیابی کیفی تنها و نخستین خودرو تجاری کشور است که موفق به کسب 5 ستاره در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده است. دو جایگاه دیگر این بخش نیز در اختیار دو محصول کامیونت ایسوزو NPR75K و کامیونت شیلر قرار گرفته است که به ترتیب چهار و سه ستاره به دست آورده‌اند. رتبه چهارم این سگمنت اما به کامیونت الوند سایپادیزل با سه ستاره اختصاص یافته است. 

4.ارتقای رتبه کشنده سیباموتور به چهار ستاره

دو بخش کامیون و کشنده در گزارش ارزیابی کیفی اما باز هم در اختیار دو شرکت بهمن و ایران‌خودرو بوده است. کامیون ایسوزو NMR75M با چهار ستاره کیفی، یکی دیگر از محصولات بهمن‌دیزل است که توانسته جایگاه نخست سگمنت کامیون‌ها را به خود اختصاص دهد. کامیون بنز WH نیز با سه ستاره کیفی در رتبه دوم این بخش قرار گرفته است. 
بخش کشنده‌ها نیز با حضور دو محصول چهارستاره از ایران‌خودرو دیزل و سیباموتور در مجموع 8 ستاره کیفی به دست آورده است؛ کشنده نیوفوتون آئومان H4 در رتبه نخست و کشنده FAW J6 در جایگاه دوم. جالب توجه است که کشنده سیباموتور که تا مردادماه تنها سه ستاره کیفی به دست می‌آورد برای شهریور سال جاری با ارتقا کیفی توانسته یکی از چهارستاره‌های ارزیابی باشد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =