اسکانیا

اسکانیا در گام نخست این مسیر، راه‌حل مشترکی را برای بهینه‌سازی مصرف سوخت هر ناوگان ارائه می‌دهد و با آموزش دقیق رانندگان ناوگان، اطمینان حاصل می‌کند که هر وسیله با تمام پتانسیل خود به کار ادامه می‌دهد؛ در نتیجه مصرف سوخت کمتر و عملکرد ناوگان پایدارتر می‌شود

با افزایش آلاینده‌ها در سطح جهانی و نقش پررنگ وسایل نقلیه و سوخت‌های فسیلی، خودروسازان به‌عنوان بخشی از این چرخه، در سال‌های گذشته بر آن شدند تا بتوانند سهمی در نجات شهرها و شهروندان از آلودگی‌های زیست‌محیطی داشته باشند. در همین راستا، تا امروز طرح‌ها و تکنولوژی‌های بسیاری در این زمینه پیشنهاد و اجرایی شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، اسکانیا نیز از سال ۲۰۱۰ تاکنون در کنار استفاده از تکنولوژی‌های روز برای محصولات جدید خود، طرحی موسوم به Ecolution (تکامل) را راه‌اندازی کرده است که براساس آن با همکاری ناوگان‌های متشکل از محصولات این خودروسازی، به طرز چشمگیری مصرف سوخت این خودروها را کاهش و عملکرد ناوگان را افزایش می‌دهد. این طرح گرچه مانند برخی فناوری‌هایی چون الکتریکی‌شدن خودروها، سروصدای زیادی به پا نکرده اما نتایج آن، کم از فناوری‌های مدرن نداشته؛ این در حالی است که قیمت بسیار کمتری را به مالکان این ناوگان تحمیل خواهد کرد.

تکامل ناوگان جهانی اسکانیا با طرح Ecolution

Ecolution (تکامل) نام طرحی است که از آن به‌عنوان همکاری بین مشاغل مختلف و خودروسازی اسکانیا یاد می‌شود. هدف این طرح به حداکثر رساندن بازدهی سوخت ناوگان در شرکت‌های مختلف است؛ هدفی که با آموزش مداوم راننده، مربیگری دیجیتال و بهینه‌سازی وسایل نقلیه و ناوگان، اثر طولانی‌مدتی را برای ناوگان این شرکت‌ها خواهد گذاشت.

اسکانیا در این طرح از ابزار و خدمات خود بهره می‌برد تا به ناوگان‌ محصولات خود در سراسر دنیا به‌منظور افزایش اهداف پایدار و کاهش هزینه‌های جانبی کمک کند.

اسکانیا بر این باور است که بهره‌وری از محصولات این خودروسازی در هر شرکتی به اندازه کافی هدفمند خواهد بود، اما ناوگان‌های گوناگون می‌توانند با همکاری مستقیم اسکانیا این بهره‌وری را به بیشترین میزان خود برسانند.

اسکانیا در گام نخست این مسیر، راه‌حل مشترکی را برای بهینه‌سازی مصرف سوخت هر ناوگان ارائه می‌دهد و با آموزش دقیق رانندگان ناوگان، اطمینان حاصل می‌کند که هر وسیله با تمام پتانسیل خود به کار ادامه می‌دهد؛ در نتیجه مصرف سوخت کمتر و عملکرد ناوگان پایدارتر می‌شود.

مالزی؛ تنها کشور آسیایی عضور Ecolution

مالزی آخرین کشور و البته تنها کشور آسیایی است که تا امروز به طرح Ecolution اسکانیا پیوسته است. شرکت حمل‌ونقلی نیتسو (NITTSU)، نخستین مجموعه مالزیایی است که برای ناوگان خود از محصولات اسکانیا بهره برده است، در همین راستا، این شرکت به‌منظور کاهش آلاینده CO۲ و به‌عنوان بخشی از تعهدات خود در طرح Ecolution اسکانیا ثبت نام کرده است.

در یک مراسم رسمی که در دفتر شرکت حمل‌ونقلی نیتسو برگزار شد، در کنار اضافه‌شدن ۵ دستگاه دیگر از جدیدترین نسل محصولات اسکانیا به ناوگان این شرکت، نیتسو به‌منظور افزایش بهره‌وری خودروهای اسکانیا و کاهش آلایندگی مشارکت خود را در طرح جدید این خودروسازی اعلام کرد.

نیتسو، بخش حمل‌ونقل «نیپون اکسپرس» با مقر اصلی در کوالالامپور است؛ فعالیت اصلی این شرکت شامل حمل‌ونقل سنگین، بخش راه‌آهن‌ و تجارت مرزی است که حمل ماهانه به‌طور متوسط ۱۰۰۰ کانتینر از طریق شبه‌جزیره مالزی، ۷۰۰-۸۰۰ کانتینر ماهانه از مرز تایلند و ۴۰۰ کانتینر در سنگاپور و خارج از آن را شامل می‌شود.

انگلستان؛ آغازگر تکامل

بعد از آن‌که در سال ۲۰۱۰، اسکانیا از طرح Ecolution خود در نمایشگاه هانوفر IAA رونمایی کرد، در سال ۲۰۱۲ این طرح را به اپراتور محصولات اسکانیا در انگلستان ارائه داد. 

این طرح که ترکیبی از مشخصات خودرو و خدمات مدیریت ناوگان است، برای حمل‌ونقل داخلی از سوی اسکانیا طراحی شده و در گام نخست در کارخانه‌های این شرکت در سوئد و هلند فعال شد. اسکانیا مدعی است استفاده از این طرح طی مدت ۶ ماه، مصرف سوخت ناوگان را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. 

اجرای این طرح در انگلستان به‌طور قطع هزینه‌هایی را برای مالکان این ناوگان به همراه داشته است، اما حمایت دولت و ایجاد طرح‌هایی به‌منظور بازپرداخت ساده‌تر آن توانست کمک بزرگی به اپراتورهای اسکانیا در انگلستان باشد.

تکامل در ناوگان لجستیکی چک

شرکت HOPI مستقر در چک، یک شرکت بزرگ لجستیکی در اروپای مرکزی است که ناوگان خود را با ۱۰۸ کامیون اسکانیا تکمیل کرده است. این ۱۰۸ کامیون شامل محصولاتی از اسکانیا هستند که مطابق با قوانین طرح Ecolutin طراحی و تولید شده‌اند و مصرف سوخت کمتر و عملکرد بیشتر را برای ناوگان به همراه خواهند داشت. 

سفارش خودروهای اسکانیا توسط این شرکت لجستیکی تا امروز یکی از بزرگترین ناوگان‌های وابسته به طرح Ecolution را ایجاد کرده است.

این کامیون‌ها در اواخر سال ۲۰۱۳ تحویل شدند و از امکانات یورو۵ بهره می‌برند. همان زمان ۱۰ کامیون یورو۶ نیز در میان این خودرو به دست HOPI رسید تا ارزیابی جدیدی از فناوری سبز و کم‌مصرف این خودروها انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =