بازار خودرو

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: افت نرخ ارز سبب می‌شود تا خریداران به انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها از خرید دست بکشند، هر چند بیش از دو هفته است که رکود مطلق در بازار حاکم است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایرنا،بازار خودرو که از ماه‌های گذشته آشفتگی شدیدی را تجربه می‌کند و قیمت‌ها در آن به صورت حبابی بالا رفته و هر کس به صورت سلیقه‌ای قیمتی برای خودروی خود تعیین می‌کند، مدت‌هاست با نوسان نرخ ارز بالا و پایین می‌شود و نرخ دلار، درست یا نادرست به عنوان شاخص دلالان، واسطه‌ها و فروشندگان در قیمت‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

امروز (پنجشنبه) ‌ شاهد ریزش شدید قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز بودیم. به‌طوری که سکه بهار آزادی نسبت به روز گذشته افت بیش از دو میلیون تومانی و دلار آمریکا کاهش بیش از دو هزار و ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد.

در همین پیوند، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بازار خودرو در هفته‌های گذشته هیچ رونقی نداشته، به طوری که خریداران از خرید و فروشندگان از فروش دست کشیده‌اند، معاملات به صفر رسیده و رکود کامل در بازار حاکم است.

«نعمت‌الله کاشانی» افزود: اگر روند نزولی دلار تداوم داشته باشد، به‌طور قطع بر معاملات خودرویی نیز تاثیرگذار خواهد شد و قیمت‌های حبابی بازار به شدت افت خواهد کرد.

وی در عین حال خاطرنشان‌کرد: با توجه به انجام نشدن معاملات خودرویی، قیمت‌ها هم مشخص نیست.

این مقام صنفی تاکیدکرد:‌ این روزها خریداران بر این باورند قیمت‌ها که بر مدار کاهشی قرار گرفته بود، بیش از هفته‌های گذشته کاهش خواهد یافت و به همین دلیل، از حدود دو هفته پیش تاکنون معاملات قفل شده و رکود مطلق بر بازار حاکم است.

وی ادامه‌داد: انتظار می‌رود ریزش‌ها در بازار خودروهای خارجی شدیدتر باشد، زیرا افزایش بی‌ضابطه و  حباب‌گونه قیمت‌ها در این خودروها به مراتب شدیدتر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =