کد خبر: 231928
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
بازار خودرو

بعد از تحولات رخ‌داده در سیاست خارجی، نرخ ارز روند کاهشی به‌خود گرفته و احتمالا این کاهش نرخ طی هفته جاری و هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار خودرو پس‌از بازار طلا به‌صورت مستقیم از قیمت ارز تاثیر می‌پذیرد و قیمت انواع خودرو طی یک روز گذشته روند کاهشی به‌خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود این کاهش قیمت طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. طبیعی است که دراین میان این سوال برای فروشندگان و خریداران خودرو (از نوع غیردلال) مطرح می‌شود که آیا درچنین شرایطی بهتر نخواهد بود خودرو مدنظر خود را هرچه‌سریع‌تر بفروشند یا بخرند؟

درپاسخ به‌این سوال باید گفت اگر قصد فروش خودرو خود را دارید، عجله نکنید. زیرا فعلا جو روانی به‌نحوی است که انتظار برای کاهش قیمت با واقعیت‌های بازار هم‌خوانی ندارد. اما بعد از مدتی و با فروکش کردن هیجانات بازار درطول دو ماه آینده، قیمت‌ها تثبیت خواهد شد. هرچند ممکن است روند تثبیت قیمت‌ها نیز چندان پایدار نباشد، اما به‌هرصورت از وضعیت مبهم فعلی بهتر خواهد بود.

برای خرید خودرو نیز وضعیت به‌همین منوال است و ممکن است در آینده کاهش قیمت‌ در بخش‌هایی از بازار مانند خودروهای ساخت‌داخل یا چینی سرعت چشمگیری داشته باشد. بنابراین کارشناسان درشرایط فعلی به‌هر دو گروه فروشندگان و خریداران خودرو توصیه می‌کنند برای هرگونه اقدامی جانب صبر و احتیاط را مدنظر داشته باشند. 

بیشترین کاهش قیمت

 بیشترین افزایش قیمت درطول هفت ‌ماه گذشته در بخش خودروهای ساخت‌داخل جدید رخ داد که البته تولید آن‌ها متوقف شده است. خودروهایی همچون سراتو سایپا، رنو ساندرو، تندر ٩٠، پژو ٢٠٠٨  و  ... اما حالا با کاهش قیمت‌ها احتمالا بیشترین درصد کاهش قیمت‌ را نیز درهمین بخش تجربه خواهیم کرد. زیرا افزایش قیمت‌ در این بخش بیشتر معطوف بر تحولات روانی و هجمه دلالان بوده است تا معادله عرضه و تقاضا در بازار و حجم بالایی از این خودروها نیز در بازار به‌صورت صفرکیلومتر دپو شده‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =