بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز دوشنبه ۱۹ آبان بالغ بر ۲.۹ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۰۰۸میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی دو مسیر متفاوت را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، پارس‌خودرو، رادیاتور ایران و فنرسازی زر مثبت شدند و در مقابل نمادهای سایپا، رینگ‌سازی مشهد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، بهمن‌دیزل، مهندسی نصیرماشین، تولید محور خودرو و لنت ترمز ایران منفی خوردند.

همچنین در گروه خودرویی طی ۱۵۰هزار نوبت معاملاتی، ۴.۴میلیارد سهم به ارزش ۱۳۹۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر ۲۳۹هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۱هزار واحدی قرار گرفت.

خرید و فروش انتظارات در بازارهای سرمایه‌ای!

برخی کارشناسان بورسی معتقدند با توجه به وضعیت فعلی معاملات بازار سهام نسبت به سایر بازارها، برای افق ۶ ماه و یک سال آینده می‌توان به این بازار امیدوار بود.

بر این اساس، تا آن زمان شرایط بازار شفاف و قابل محاسبه می‌شود. بنابراین، اگر سهامداران دید کوتاه‌مدت و میان‌مدت را برای سرمایه‌گذاری به بلندمدت تغییر دهند، بازدهی معقولی در این بازار کسب خواهند کرد. این در حالی است که همیشه در همه بازارهای سرمایه‌ای، انتظارات و پیش‌بینی‌ها خریدوفروش می‌شوند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بازارها با ریسک دائمی همراه است.

موج فروش فروکش می ‌کند

به نظر می‌رسد ریسک‌هایی که معاملات بورس را به دلیل انتشار خبر احتمال افزایش نرخ سود بانکی و نامعلومی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تهدید می‌کرد، از طریق اصلاح شاخص بورس، کاهش نرخ دلار و رشد قیمت‌های جهانی به‌واسطه کشف واکسن کرونا از بین رفته باشد.

بنابراین می‌توان انتظار داشت بورس به‌مرور وارد فضای تعادلی شود و شدت فروش‌ها کاهش یابد. بنابراین اکنون فروش سهام بنیادی در بازار نمی‌تواند با توجیه منطقی همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =