دورنا باتری ارس

ما در گذشته پلیت ‌های باتری را از ترکیه وارد می‌کردیم و از دو سال گذشته به‌دنبال ایجاد و راه‌اندازی خط تولید پلیت بودیم. درنهایت این خط تولید نصب شده و به‌زودی پلیت مورد نظر شرکت توسط خودمان تولید خواهد شد.

شرکت‌های باتری‌ساز بسیاری در کشور فعالیت می‌کنند و سالانه بیش از ۱۰ میلیون دستگاه باتری توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود که مازاد نیاز کشور است. درهمین زمینه ضرورت صادرات باتری توسط شرکت‌ها به‌شدت احساس می‌شود. از این رو برخی شرکت‌ها توانسته‌اند بازار صادراتی مناسبی برای خود فراهم کنند.

شرکت دورنا باتری ارس از شرکت‌هایی است که طی سال‌های اخیر توانسته زمینه صادرات را برای خود فراهم کند و در این زمینه در پی ایجاد خطوط تولید جدید و افزایش ظرفیت خود است.درهمین زمینه مصطفی یرنگ، قائم‌مقام شرکت دورنا باتری ارس  در گفت‌وگو با «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «یکی از استراتژی‌های مهم شرکت، بحث صادرات است. در این خصوص شرکت در حال نصب خطوط جدید تولید باتری است و تا ماه آینده ظرفیت تولید را به‌بیش از ۵ هزار دستگاه باتری در روز خواهیم رساند.»

وی می‌افزاید: «سبد کالایی ما، سبد بسیار کاملی است و باتری‌های ۳۵ آمپر تا ۲۲۰ آمپر را تولید می‌کنیم. با تنوع تولیدی که در شرکت دورنا باتری ارس شاهد هستیم، علاوه‌بر بازار داخلی، در بازار صادراتی نیز فعالیت گسترده‌ای داریم.»

قائم‌مقام شرکت دورنا باتری ارس با بیان اینکه افغانستان و عراق دو مقصد صادراتی شرکت دورنا باتری ارس هستند، اظهار می‌کند: «با توجه به‌اینکه در فصل‌های سرد میزان فروش باتری در بازار داخلی کاهش می‌یابد، استراتژی شرکت حضور در بازارهای خارجی است. از این رو در این دو کشور فعال هستیم.»

وی تاکید می‌کند: «در کشور افغانستان بسیار فعال هستیم و چهار برند، نماینده ما  در این کشور هستند که به‌صورت منظم از ما خرید می‌کنند. اما در بازار عراق با بحث افزایش تولید حضور پررنگ‌تری خواهیم داشت.»

مصطفی یرنگ با بیان اینکه فروش باتری به‌صورت مویرگی نیز همواره در دستور کار شرکت بوده است، تصریح می‌کند: «ما مجموعه پخش مویرگی نیز در اختیار داریم و در استان‌های مختلف انبار و نمایندگی داریم و به‌طور کلی لجستیک کاملا مستقلی برای این بخش در اختیار داریم که پخش را به‌صورت مویرگی انجام می‌دهد و هیچ‌گاه تولیدمان  تحت‌تاثیر فروش قرار نمی‌گیرد.»

این مدیر شرکت دورنا باتری ارس همچنین درخصوص داخلی‌سازی محصولات تولید این شرکت نیز می‌گوید: «ما در گذشته پلیت‌های باتری را از ترکیه وارد می‌کردیم و از دو سال گذشته به‌دنبال ایجاد و راه‌اندازی خط تولید پلیت بودیم. درنهایت این خط تولید نصب شده و به‌زودی پلیت مورد نظر شرکت توسط خودمان تولید خواهد شد.»

قائم‌مقام شرکت دورنا باتری ارس با بیان اینکه با یک شرکت اروپایی قرارداد مهندسی تکنولوژی منعقد کرده‌اند، می‌افزاید: «پیش از کرونا مهندسان این شرکت خارجی درشرکت حضور داشتند؛ اما به‌دلیل کرونا به‌صورت غیرحضوری بحث تولید را پیگیری می‌کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =