تولید ایران خودرو

آمار و ارقام منتشرشده از میزان تولید این شرکت نشان می‌دهد تولید محصولات سواری و وانت در گروه صنعتی ایران‌خودرو،‌ از ابتدای سال تا بیستم آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم و با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، موفق شد در سالی که «سال جهش تولید» نام گرفته است، رکورد دیگری از خود بر جای بگذارد؛ آمار و ارقام منتشرشده از میزان تولید این شرکت نشان می‌دهد تولید محصولات سواری و وانت در گروه صنعتی ایران‌خودرو،‌ از ابتدای سال تا بیستم آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

   رشد ۵۸ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه پارسال
ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا بازه زمانی یادشده و در شرایط تحریم‌های سخت، بیش از ۳۰۵هزار دستگاه خودرو سواری و وانت تولید کرده که این میزان ۱۱۱هزار دستگاه بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته بوده و این در حالی است که رقم ۳۰۵هزار دستگاهی، در اوایل بهمن سال گذشته به ثبت رسیده بود. بدین‌ترتیب، بزرگ‌ترین خودروساز کشور توانسته است میزان تولید ده‌ماهه سال گذشته را در کم‌تر از هشت ماه عملیاتی و محقق کند. در این مدت، ایران‌خودرو رشد ۵۸ درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

   افزایش تولید از نیمه سال گذشته
این دستاورد در شرایطی محقق می‌شود که صنعت خودرو کشور به‌صورت مستقیم هدف تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته و فشارها برای توقف چرخ‌های آن رو به افزایش است. اما به نظر می‌رسد زنجیره تامین و تولید این صنعت استراتژیک با مدیریت جهادی و همت کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، پویایی و رشد خود را به بهترین شکل حفظ کرده است. درواقع تولید در ایران‌خودرو پس از یک دوره کاهش، از نیمه سال گذشته رشد مستمر داشته و این خودروساز تلاش بی وقفه خود را در جهت تحقق شعار سال،‌ عملیاتی کرده است.
   متوسط تولید امسال؛ بیش از 2هزار دستگاه در روز
میزان تولیدات ایران‌خودرو تا نیمه سال گذشته به کمتر از یک‌هزار دستگاه در روز و میزان تجاری‌سازی هم به کمتر از ۳۴ درصد رسیده بود. از سوی دیگر، تعهدات معوق این خودروساز تا ۲۰۵هزار دستگاه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته افزایش یافته بود. اما با همت و اراده مدیران و کارکنان ایران‌خودرو، شاخص تولید متوسط امسال این شرکت به بیش از 2هزار دستگاه در روز رسیده و تعهدات معوق کاهش چشمگیری یافته و میزان تولید تجاری به میزان قابل قبولی رسیده است.

   توسعه محصول در کنار جهش تولید 
در همین راستا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به فعالیت‌های مختلف در بخش‌های تحقیق، توسعه و نوآوری در محصولات ایران‌خودرو گفت: «دستاوردهای ارزشمندی در حوزه ساخت داخل کسب کرده‌ و موفق شده‌ایم تهدیدات ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرده و با تکیه بر توان متخصصان کشور، شرایط ایجادشده را به نفع صنعت کشور هدایت کنیم.» فرشاد مقیمی با بیان این‌که به‌زودی اتفاقات مبارکی در ایران‌خودرو روی خواهد داد که ذی‌نفعان مجموعه از آن بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: «برای بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خودروها مطابق با منویات مقام معظم رهبری، اقدامات موثری انجام داده‌ایم.» وی از بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «راناپلاس نخستین محصولی خواهد بود که به این گیربکس مجهز خواهد شد.» وی افزود: «طراحی موتور سه‌سیلندر و ارتقای موتور تی‌یو5 نیز در راستای کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به این‌که در برنامه‌های توسعه‌ای، هیچ مشاوره‌ای از کشورهای خارجی نگرفته‌ایم، گفت: «هر چند موضوع تحریم و فشارهای حاصل از آن اتفاق خوشایندی نیست، اما دستاوردهایی که در این دوران کسب کرده‌ایم قابل توجه است.»

   قطعیت تحقق برنامه تولید ۵۰۰هزار دستگاهی
بنا بر اعلام فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو؛ این خودروساز با اجرای نهضت ساخت داخل و تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و با بهره‌گیری از توان مراکزی مانند صنایع دفاع‌ توانست در یک سال اخیر در داخلی‌سازی بخشی از مواد و قطعات وارداتی موفق عمل کند و در مجموع موارد کاهش ارزبری، صرفه‌جویی ۱۳8میلیون یورویی را محقق کند و از کل تولید خودرو در کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سهم بازار محصولات خود را به 58 درصد برساند. وی همچنین گفته است: «ایران‌خودرو از ظرفیت تمام بخش‌ها ازجمله جهاد خودکفایی سپاه و پتروشیمی‌ها برای خودروسازی استفاده می‌کند تا همچنان با تمرکز و همدلی به بهترین شکل موانع تولید را از پیش روی خود بردارد.» برای امسال، برنامه تولید ۵۰۰هزار دستگاه خودرو در دستور کار این خودروساز قرار دارد که با شتاب تولید در نیمه دوم سال، تولید و عرضه این تعداد به‌راحتی در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =