باتری ماشین

با توجه به‌نوع خودرو و البته آپشن‌های آن از باتری با ظرفیت‌های متفاوتی استفاده می‌شود. معمولا انتخاب باتری با ظرفیت بسیار کم به‌این معنی است که این قطعه باید زودتر از حد معمول تعویض شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری قطعه‌ای مهم در خودرو محسوب می‌شود و انتخاب باتری مناسب برای خودرو به‌منظور استفاده طولانی‌مدت از آن، از اهمیت فراوانی برخوردار است. بدون وجود یک باتری سالم، عملکرد وسیله نقلیه با مشکل همراه است. زیرا باتری خودرو از اجزای اصلی آن برای روشن شدن موتور و روشن نگه داشتن کلیه لوازم الکترونیکی خودرو به‌حساب می‌آید. تمام مالکان خودروها تجربه تعویض باتری آن‌ها را داشته‌اند و طبیعی است که باتری به‌مرور زمان قدرت خود را از دست می‌دهد و شرایط رانندگی و دمای هوا می‌تواند بر عمر مفید آن تاثیرگذار باشد. اما برای خرید و تعویض باتری باید نکات مهمی مد نظر قرار گیرد.

   ظرفیت و قیمت مناسب
با توجه به‌نوع خودرو و البته آپشن‌های آن از باتری با ظرفیت‌های متفاوتی استفاده می‌شود. معمولا انتخاب باتری با ظرفیت بسیار کم به‌این معنی است که این قطعه باید زودتر از حد معمول تعویض شود. از طرفی نیز اگر باتری با ظرفیت بیش از حد نیاز خریداری کنید، تنها متحمل هزینه‌ای اضافه شده‌اید. از این رو باید در انتخاب باتری خودرو دقت زیادی داشته باشید.

   باتری مناسب برای هر خودرو
شرکت‌های داخلی تقریبا برای هر مدل خودرو یک باتری مشخص عرضه کرده‌اند؛ باتری‌هایی که روی این خودروها تست شده و جوابگوی نیاز آن‌هاست. بنابراین پیش از خرید باتری باید از مدل و محصولی که توسط شرکت‌ ارائه می‌شود، اطمینان حاصل کنید.

  خرید از نمایندگی‌ شرکت‌ها یا خرید اینترنتی
بهتر است باتری را از نمایندگی شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده باتری‌ خریداری کنید. درحال حاضر بازار پر شده است از باتری‌های تقلبی و غیراورجینال که با قیمت‌ بسیار بالا به‌فروش می‌رسد. خرید اینترنتی مستقیم از شرکت‌ها مانند خدمتی که صباباتری ارائه می‌دهد، یکی از بهترین‌ و مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید باتری است.

  باتری ارزان و چالش روشن شدن خودرو
با خرید باتری بی‌کیفیت با عملکرد نامناسب، چالش روشن شدن خودرو و همچنین مشکلات فراوان دیگری در بخش‌های دیگر خودرو پیش روی شما خواهد بود. بنابراین بهتر است به‌جای برندهای متفرقه و البته ارزان، از برندهایی باتری تهیه کنید که سابقه طولانی در تولید باتری دارند. در این صورت برای حداقل 3 تا 5 سال با چالش عملکرد باتری مواجه نخواهید شد.

  گارانتی، تضمین کیفیت است
برخورداری باتری از گارانتی بالا و طولانی‌مدت، نشان‌دهنده بهره‌مندی این قطعه از کیفیت قابل توجهی است. به‌طور کلی گارانتی می‌تواند بیانگر آن باشد که قطعه از کیفیت بالایی برخوردار است یا خیر. درواقع ضمانت بیشتر معمولا به‌معنای بهتر بودن جنس باتری است. زیرا سازنده به‌محصول اطمینان دارد. به‌عنوان مثال دربرخی باتری‌های خارجی وجود کد 24/84 نشان‌دهنده یک دوره تعویض رایگان 24 ماهه و یک ضمانت معتبر 84 ماهه است و نشان از مرغوبیت باتری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =