ساندرو

این ۳ هزار خودرو مونتاژی بعد از ترخیص قطعات مانده در گمرکات، تولید شده است

مراحل پایانی شماره‌گذاری ۳هزار دستگاه خودرو رنو مانده در پارکینگ‌های پارس‌خودرو در حال انجام است و این خودروها به‌زودی به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریان تحویل می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، شهریار طهماسبی، معاون مهندسی شرکت پارس‌خودرو در این باره گفت: «در چند روز گذشته و پیرو مجوز سازمان محیط زیست، پلیس راهور ناجا با آغاز روند پلاک‌شدن رنوهای تولیدشده و مانده در پارکینگ این شرکت موافقت کرده است.»

وی ادامه داد: «تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا این مشکل با همکاری دستگاه‌های مختلف رفع شود و هم‌اکنون در حال تغییر پلاک روی موتور خودروها هستیم تا پس از اخذ مجوزهایی که راهنمایی و رانندگی شرط کرده است، این خودروها شرایط اخذ پلاک را کسب کنند.»

آخرین پارت قطعات که با تاخیر به خط تولید رسید

طهماسبی ضمن اشاره به انجام مراحل پایانی شماره‌گذاری ۳هزار رنو تولیدشده و مانده در پارکینگ این شرکت گفت: «بعد از پیگیری‌های گسترده، مجوز شماره‌گذاری این خودروها کسب شد که البته باید مجوزهای وزارت صمت و سازمان حمایت را نیز در راستای جلب رضایت مشتریان و رعایت قوانین مشتری مداری کسب کنیم که آن‌ها نیز در مسیر انجام قرار دارد.»

به گفته معاون مهندسی پارس‌خودرو، این ۳هزار رنو بعد از ترخیص قطعات مانده در گمرکات، تولید شده و متاسفانه به دلیل تداوم تحریم‌ها دیگر قادر به تولید و تحویل مانده‌تعهدات گروه رنو به مشتریان نخواهیم بود و بقیه مشتریان محترم می توانند از طرح‌های تبدیلی برای دریافت خودروهای خود اقدام کنند.»

بنابراعلام پارس‌خودرو، این خودروها بر اساس مجوز سازمان محیط‌زیست و موافقت راهنمایی و رانندگی با مدل سال ۹۸ شماره گذاری و هزینه متمم بیمه شخص ثالث و افت قیمت مدل خودروها نیز به مشتریان پرداخت خواهد شد.

   عرضه  تندر۹۰ ایرانی تا دو سال دیگر
همان‌طور که معاون مهندسی شرکت پارس‌خودرو گفته است، پس از آغاز تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، شاهد توقف همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی بودیم. حال‌ پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه تندر۹۰ معرفی کرده است. «سایپا پی۹۰» که البته هنوز دو سال با عرضه به بازار فاصله زمانی دارد و در سال ۱۴۰۱ به بازار خواهد آمد، در جایگاه یک سدان متوسط قرار دارد. 
گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت‌های قرارداد با کمپانی رنو، پلت‌فرم B۰ گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا پی۹۰ به‌عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلت‌فرم توسعه پیدا کرده و سازه‌ای ارتقایافته را به نام خود ثبت کرده است. با توجه به داخلی‌سازی‌هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به‌وجودآمده در پروژه پی۹۰ استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه‌های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا پی۹۰، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.
 

سایپا پی ۹۰؛ سدان مدرن با داخلی‌سازی حداکثری

سایپا پی۹۰ فقط یک فیس‌لیفت از تندر۹۰ نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد. این خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به‌مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو تندر۹۰ دارد و ویژگی های به‌روزتری در آن دیده می شود. در بخش جلوی سایپا پی۹۰، طراحی متفاوتی از تندر۹۰ اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می‌شود. کاسه چراغ‌ها با اجزای جدیدی همراه شده‌اند و به‌مراتب ساختار به‌روزتری نسبت به رنو تندر۹۰ دارند. 

چراغ‌های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... ازجمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ‌های جلوی سایپا پی۹۰ نسبت به نمونه خارجی است. 

همچنین طراحی جلوی پی۹۰ با توجه به اصول روز انجام‌شده و سپر، درِ موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را روی پلت‌فرم B۰ گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده‌اند تا پی۹۰ مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه‌دار بودن درِ موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه‌ای جدید درِ محفظه موتور ازجمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال ۹۰ ایجاد شده تا پی۹۰ با قواعد به روزتری همراه شود.

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی‌شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب روی درِ صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده‌اند.

از سوی دیگر، با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قاب درِ موتور و سپرها داده شده است، می‌توان ظاهری جوان‌پسندتر را در پی۹۰ مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته‌کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون پی۹۰ دیده می‌شود.

تقویت احتمال تولید ساندرو ایرانی

سایپا پی۹۰ قرار است تا در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه شود و همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که طراحی و ساخت نسخه هاچ‌بک این خودرو نیز که به‌نوعی ساندرو ایرانی محسوب می‌شود در دستور کار سایپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =