کیت‌ کلاچ

این کیت ‌کلاچ‌ ها بعد از مدت زمان ‌کوتاه کارکرد،  هم بوی نامطبوعی از خود متصاعد می‌کنند و هم باعث افت شتاب خودرو می‌شوند.

گفته می‌شود تعداد کیت‌کلاچ‌های تقلبی در بازار به‌شدت افزایش یافته است. این کیت‌کلاچ‌های بدون‌برند که‌ گاه به‌ظاهر نشان استاندارد هم بر روی آنها چسبانده شده، در مواردی در برخی از نمایندگی‌ها  نیز عرضه می‌شوند. این کیت‌کلاچ‌ها بعد از مدت زمان ‌کوتاه کارکرد،  هم بوی نامطبوعی از خود متصاعد می‌کنند و هم باعث افت شتاب خودرو می‌شوند.

در همین زمینه یک کارشناس فنی خودرو به «دنیای ‌خودرو» گفت: «در بسیاری از موارد، مشتریان از ترمزگیری سخت و دشوار و همچنین شتاب پایین خودرویشان گلایه می‌کنند. اما بعد از بررسی مشخص می‌شود به‌رغم‌آنکه راننده به‌تازگی صفحه‌کلاچ را تعویض کرده است اما ظاهرا جنس تقلبی یا درجه چندم به او فروخته شده است.»

وی تاکید کرد: «متاسفانه این صفحه‌کلاچ‌ها با جعبه شرکت‌های معتبر و با نشان استاندارد به‌فروش می‌رسد اما داخل جعبه خبری از  صفحه‌کلاچ برندهای معتبر نیست.»

این کارشناس با بیان اینکه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان؛ تامین‌کننده هستند و نه تولیدکننده، تصریح کرد: «‌گاه قطعاتی مانند صفحه‌کلاچ  سر از نمایندگی‌ها درمی‌آورند و توسط مشتریان شرکت‌های بزرگ خریداری می‌شوند. مشتری به‌دلیل خرید از نمایندگی خودروساز و همچنین جعبه‌دار بودن قطعه به این بسته‌بندی‌ها اعتماد می‌کند اما درنهایت قطعه‌ فروخته‌شده برای راننده مشکل ایجاد  خواهد کرد.»

وی با طرح این پرسش که چرا این‌گونه اجناس به اسم جنس خارجی به فروش می‌رسند بیان کرد: «در گذشته صفحه‌کلاچ‌های موجود عمدتا خارجی بودند اما درحال‌حاضر از کالاهای ایرانی استفاده می‌شود. حال سوال این است چرا فروشندگان این کالاها با صداقت اعلام نمی‌کند که جنس ایرانی است؟ چرا جنس ایرانی را به‌اسم محصول خارجی به فروش می‌رسانند که البته بعد از کارکردی کوتاه به اصطلاح می‌بُرد.»

وی افزود: «شاهد این رویه در مورد قطعات عمده خودروهای تولید و مونتاژ داخلی  هستیم. یکی از شرکت‌ها در گذشته قطعات را با اسم خارجی به‌فروش می‌رساند و مشتری را به اشتباه می‌انداخت که این قطعه وارداتی است. با پیگیری‌ها و اخطاری که به‌او داده شد، شرکت اسم خارجی را از روی قطعه‌ برداشت و فقط نشان استاندارد را روی آن درج می‌کند و قطعه را بدون‌نام به فروش می‌رساند.»

این کارشناس با اشاره به قیمت این‌گونه کیت‌کلاچ‌ها اظهار کرد: «قیمت قطعه این کیت‌کلاچ‌ها تقریبا با نمونه خارجی برابری می‌کند درصورتی‌که محصول کاملا ایرانی است. اجناس ایرانی‌ بازار به مراتب قیمت ارزان‌تری نسبت به نمونه خارجی دارند.»

وی تاکید کرد: «در صورتی که مشتری کیت‌کلاچی از  نمایندگی‌های داخلی خریداری کرد که پس از مدتی با مشکلاتی که اشاره کردم مواجه شد، بی‌تردید محصول نامرغوبی خریداری کرده است.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    تمام کیت ‌کلاچ‌ ها تقلبی هستند کدومشون اصل هستند که این دومیش باشه خودروسازان برای اینکه قطعه های خودرو رو بفروشند میان بی کیفیت تولیدشون می کنند تا خراب بشن و پول بزنند به جیب ولی تو امریکا میان خودرو و قطعه باکیفیت تولید می کنند که اصلا خراب نشه برای همینه که این جوری پیشرفت کرده اند در صنعت خودرو سازی نه مثل ایرانه که قطعه بی کیفیت تولید می کنند تا خراب بشه که صاحب خودرو مجبور بشه بیاد ازشون قطعه بخرد وسازندگان قطعه پول بزنند به جیب سازندگان قطعه فقط به پول فکر می کنند نه به ساخت قطعات پیشرفته و باکیفیت .
  • رضا IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    هم صنعت قطعه سازی داغون است هم صنعت خودروسازی نابود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =