تایر

براساس آمار منتشرشده ازسوی ژورنال لاستیک اروپا (ERJ) و وب‌سایت تایربیزینس، دو شرکت ایرانی موفق شدند از لحاظ حجم فروش در لیست ۷۵تایرساز برتر دنیا قرار بگیرند.

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس آمار منتشرشده در ۳۱ آگوست با پایان سال مالی ۲۰۱۹ مشخص شد بازار تایر دنیا کوچک‌تر شده است و به‌غیر از چند مورد خاص، اکثر تایرسازان دنیا حجم فروش کمتری را ثبت کرده‌اند. باوجود اینکه تایرساز مطرح فرانسوی ۱۰درصد رشد فروش را ثبت کرده و خود را به صدر لیست رسانده است اما سایر تایرسازان مطرح دنیا موفق نشدند به اهداف نهایی خود برای رشد فروش دست یابند.

افزایش فروش در میشلن هم عمدتا به‌خاطر خریداری برندهای جدید بوده که باعث شده است این متخصص تایرسازی به فروش ۲۷‌میلیارد دلاری دست پیدا کند. البته پس از درنظر گرفتن سایر درآمدها ،  کماکان کانتیننتال باارزش‌ترین برند فروشنده تایر و بریجستون در جایگاه دوم این لیست به‌عنوان مهم‌ترین رقبای میشلن به حساب می‌آیند.

تایرسازان ایرانی پس از چندسال غیبت برگشتند

براساس آمار منتشرشده دو تایر مطرح کشور هم پس از غیبت چند ساله در لیست ۷۵ شرکت پروفروش در صنعت خود قرار گرفته‌اند. بارز موفق شده است در سال مالی ۲۰۱۹ با فروش ۵۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جایگاه ۴۶ این رتبه‌بندی را کسب کند و آرتاویل‌تایر اردبیل با فروش ۲۸۶ میلیون دلاری در جایگاه ۵۸ قرار گرفته است.

درنظر داشته باشید ۲۸شرکت این لیست را چینی‌ها تشکیل می‌دهند و درواقع افزایش تولید شرکت‌های تازه‌تاسیس باعث شد تایرسازهای ایرانی برای مدت طولانی در این لیست حضور نداشته باشند.

از میان شرکت‌های چینی ۴برند در بین ۲۰ برند اول قرار داشته‌اند.  پس‌ازآنها؛ کشور هندوستان با شش کمپانی، ایالات‌متحده با پنچ شرکت، ژاپن و کره‌جنوبی هرکدام با چهار شرکت، ایتالیا و ترکیه با سه شرکت؛ ایران، روسیه، تایلند و ویتنام با دو شرکت جزو کشورهایی هستند که بیش از یک برند خود را در این لیست ۷۵تایی جای داده‌اند.

همچنین از آرژانتین، بلاروس، فنلاند، فرانسه، آلمان، اندونزی، هلند، پاکستان و سنگاپور فقط با یک شرکت موفق به حضور در این لیست شده‌اند.

به طور کلی ارزش بازار تایر طی ۱۲ماهه مالی سال ۲۰۱۹ که به آگوست سال ۲۰۲۰ منتهی می‌شود، ۱۶۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد که نسبت‌به سال ۲۰۱۸ افت ۱.۳‌درصدی را نشان می‌دهد.

درحال‌حاضر ۱۰ شرکت نخست موفق به کسب ۶۳درصد از کل بازار شده‌اند ولی از میان ۲۴ شرکت اول این لیست ۱۶شرکت درآمد کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =