باتری

کاهش نرخ ارز بر بسیاری از بازارها تاثیر گذاشته است. یکی از بازارهایی که طی این مدت با چالش مواجه شده، بازار باتری‌های فرسوده بوده است. در این شرایط بسیاری از فعالان حوزه باتری‌های فرسوده به‌دلیل نوسانات ارزی با زیان مواجه شده‌اند. 

درهمین زمینه مجید فلاح زیارانی، فعال حوزه بازار باتری با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر و با کاهش نرخ ارز، قیمت باتری‌های فرسوده نیز ریزش کرده است به «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «قیمت باتری‌های فرسوده در حال حاضر به‌هر آمپر ۶ هزار تومان رسیده است. پیش از این قیمت باتری‌های فرسوده‌ هر آمپر ۸ هزار تومان بود.»

این فعال حوزه باتری با بیان اینکه بسیاری از فعالان این حوزه دچار مشکل شده‌اند، اظهار می‌کند: «بسیاری از دارندگان باتری‌های فرسوده تمایل دارند که کارخانه‌های تولید باتری، فرسوده‌ها را از آن‌ها خریداری کنند. اگر تولیدکنندگان باتری این فرسوده‌ها را تحویل بگیرند، فعالان حوزه باتری‌های فرسوده این اطمینان را خواهند داشت که اجناس‌شان به‌فروش خواهد رسید.»

وی تاکید می‌کند: «برخی شرکت‌ها در ازای دریافت باتری‌های فرسوده، باتری نو تحویل می‌دهند و در این خصوص اقدامات مناسبی انجام داده‌اند و برای جمع‌آوری باتری‌های فرسوده هزینه می‌کنند.»

ریزش قیمت‌ها تنها شامل فرسوده‌ها نمی‌شود و افت نرخ دلار کاهش قیمت باتری نو را نیز در پی داشته است. درهمین زمینه یک کارشناس حوزه باتری به «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «شرکت‌ها در حال حاضر چندان مایل به خرید باتری‌های فرسوده نیستند. چرا که با کاهــــــــش قیمت دلار، نرخ باتری‌ نیز تا ۴ هزار تومـــان کاهــــــش یافته است.»

وی می‌افزاید: «همین مساله سبب شده است شرکت‌های باتری‌ساز نیز نتوانند باتری‌های فرسوده را خریداری کنند. چرا که در شرایط فعلی میزان فروش بسیار پایین آمده و این روی تولید نیز اثرگذار است.»

به گزارش «دنیای‌ خودرو» طی هفته‌های گذشته و با ورود دلار به‌کانال ۲۵ هزار تومان، قیمت باتری نیز کاهش یافته و این امر سبب زیان شدید خریداران باتری‌های فرسوده در بازار شده است. همچنین قیمت باتری‌ نو نیز در بازار کاهش یافته و به حد هر آمپر ۳ هزار تومان رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =