بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۱ آذر بر ۸.۶ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۳۶۱۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی در اکثر نمادها روند منفی در پیش گرفتند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، سرمایه‌گذاری رنا، قطعات اتومبیل‌ایران، سایپاآذین، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام‌پارس، ایران‌خودرودیزل و چرخشگر قرمزپوش شدند و درمقابل نمادهای سایپا، پارس‌خودرو، گروه بهمن، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد و چرخشگر مثبت شدند.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۲۸۲هزار نوبت معاملاتی، ۷.۹میلیارد سهم به ارزش ۳۱۷۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ‌بر ۲۸۰هزارمیلیاردتومان شد. شاخص‌کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش‌از ۷هزار واحدی درتراز یک‌میلیون و ۳۵۸هزار واحدی قرار گرفت.

ضرورت کنترل سفته‌بازی‌ها و بازارهای مخرب اقتصاد

برخی کارشناسان معتقدند در کنار ظرفیتی که برای رونق بازار سرمایه وجود دارد، اگر دولت بتواند سفته‌بازی‌ها و بازارهای رقیب را که مخرب اقتصاد هستند، کنترل کند قطعا به بازار سرمایه کمک بیشتری می‌شود و رونق در آن افزایش خواهد یافت. درنهایت نیز این اقدام چرخ اقتصاد را به چرخش درمی‌آورد. زیرا زمانی که در بازار نقدینگی افزایش یابد و سرمایه‌ بیشتری وارد بازار شود، این سرمایه‌ها ازسوی شرکت‌های تولیدی جذب می‌شوند. با جذب این منابع، توسعه این شرکت‌ها سریع‌تر می‌شود و در نهایت به اقتصاد و تولید کمک زیادی خواهد شد.

بارقه‌های امید در بازار سهام

در چند وقت اخیر، اکثر کارشناسان و سهامداران حاضر در بازار پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت بازار ارائه داده‌اند و درنهایت در ادامه معاملات هفته گذشته، معاون شرکت بورس تهران از ابلاغ دو تصمیم جدید در بازار مبنی‌بر فراهم‌شدن امکان انجام معاملات و خرید و فروش سهام به‌صورت روزانه و نیز کاهش زمان پیش‌گشایش بازار به ۱۵‌دقیقه خبر داد که این موضوع توانست تا حدودی امید دوباره را به این بازار بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =