سرب باطری

سپراتور باتری پیش از این از سوی باتری‌سازان وارد می‌شد؛ اما حالا یک شرکت داخلی آن را تولید می‌کند. به‌این ترتیب باتری خودرو جزو قطعاتی است که می‌توان آن را به صورت صد درصدی در داخل تولید کرد

صنعت تولید باتری در کشور طی سال‌های اخیر چه به‌لحاظ کیفی و چه به‌لحاظ کمی توسعه قابل توجهی داشته است. کیفیت محصولات ایرانی در این حوزه به‌شدت افزایش یافته و با توجه به‌ظرفیت بالای تولید باتری در ایران، صادرات یکی از گزینه‌های پیش رو برای این بخش مهم از صنعت است. از این منظر درصورتی که آمریکا طی ماه‌های پیش رو به‌برجام بازگردد و تحریم‌ها رفع شود، بی‌تردید باتری یکی از قطعاتی خواهد بود که صادرات گسترده‌ای خواهد داشت.

به‌گزارش «دنیای‌ خودرو» باتری به‌عنوان قطعه‌ای که امکان تولید صد درصدی آن در کشور وجود دارد، نیازمند حمایت و توجه وزارت صمت به‌منظور دستیابی به بازارهای صادراتی است.

این محصول در بازارهای جهانی همچنان جزو اقلام پرمصرف است و بررسی میزان واردات و صادرات بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که باتری خودرو همواره از اقلام وارداتی در بسیاری از کشورهایی محسوب می‌شود که توان تولید آن را ندارند. درحال حاضر تیراژ تولید باتری خودرو در کشور بیش از ۱۰ میلیون دستگاه است و تولیدکنندگان داخلی توانایی صادرات باتری به‌صورت پکیج یا به‌صورت صادرات قطعات و حتی ایجاد خط تولید در سایر کشورها را نیز دارند.

درحال حاضر تنها قطعه‌ای که در فرآیند تولید باتری وارداتی محسوب می‌شود نیز توسط یک شرکت داخلی تولید می‌شود.

سپراتور باتری پیش از این از سوی باتری‌سازان وارد می‌شد؛ اما حالا یک شرکت داخلی آن را تولید می‌کند. به‌این ترتیب باتری خودرو جزو قطعاتی است که می‌توان آن را به صورت صد درصدی در داخل تولید کرد.

موضوعی که سبب می‌شود صادرات آن به شدت رقابتی باشد و گوی سبقت را از رقبای ترک و کره‌ای خود در بازارهای جهانی و منطقه‌ای برباید.

از این حیث وزارت صمت باید با حمایت از تولیدکنندگان باتری، صادرات این محصول را که توانایی تولید کامل آن در کشور وجود دارد، بیش از پیش تقویت کند. به‌نظر می‌رسد یکی از قطعاتی که طی سال‌های ۱۴۰۰ و پس از آن سهم قابل توجهی از صادرات را به‌خود اختصاص می‌دهد، باتری خودرو باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =