این مساله به‌صورت کلی می‌تواند سه علت عمده داشته باشد. باتوجه به‌این‌که بیان کردید تمام علائم پشت پنل روشن می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت دسته راهنما سالم بوده و باید فیوز مربوط به‌چراغ‌ها و راهنماها را بررسی کنید.

خودرو پژو SLX405 با موتور 1800 سی‌سی مدل 1393 دارم. حدود دو هفته است هنگامی که خودرویم را روشن می‌کنم، راهنماهای خودرو، فلاشر و حتی چراغ‌های جلو، عقب و مه‌شکن جلو روشن نمی‌شوند. این درحالی است که علائم پشت آمپر مثل همیشه روشن می‌شوند و با فعال کردن هریک از سیستم‌های برقی، عملکرد آن‌ها روی آمپر به‌خوبی نمایش داده می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، این مساله به‌صورت کلی می‌تواند سه علت عمده داشته باشد. باتوجه به‌این‌که بیان کردید تمام علائم پشت پنل روشن می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت دسته راهنما سالم بوده و باید فیوز مربوط به‌چراغ‌ها و راهنماها را بررسی کنید. زیرا اگر به‌دلیل آمپر بالای مدار الکتریکی در فیوز اتصالی کوتاه رخ داده باشد، این مشکل به‌وجود می‌آید. اما در نظر داشته باشید که سوختن فیوز نیز در ایجاد این مشکل بی‌تاثیر نخواهد بود. در ادامه فیوز چراغ‌ها و راهنما را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. همچنین در مدارهای الکتریکی، یک کلید قطع و وصل وجود دارد که درصورت خرابی این کلید یا مکانیزم قطع یا وصل آن، سیستم به‌درستی کار نمی‌کند. این کلید در خودرو، دسته راهنماست. وقتی دسته راهنما خراب باشد، جریان الکتریکی مدار کامل نیست و بنابراین مصرف‌کننده‌ها خاموش باقی می‌مانند. بنابراین باید دسته راهنما را بررسی کرده و درصورت نیاز آن را تعویض کنید. به‌عنوان آخرین بخش عیب‌یابی، اگر با تعویض فیوز، این مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید مصرف‌کننده‌های الکتریکی چون لامپ‌های چراغ و راهنماها را تعویض کنید. در زمان تعویض این قطعات الکتریکی لازم است سیم‌کشی‌های آن‌ها و سوکت‌های مربوطه را نیز بررسی کنید. سیم‌کشی‌ها و سوکت‌ها در یک مدار الکتریکی از نقش مهمی برخوردارند و تعویض آن‌ها درصورت معیوب بودن، سبب از بین رفتن مشکل خودرو شما می‌شود. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که نصب هرگونه قطعه‌ الکترونیکی یا الکتریکی مازاد بر سیستم‌های استاندارد الکتریکی و الکترونیکی خودرو، می‌تواند سبب ایجاد ایرادات و مشکلات گسترده‌ای در خودرو شود. از این رو، برای نصب هر قطعه الکتریکی و الکترونیکی حتما به‌نمایندگی یا مراکز تخصصی مربوطه مراجعه کنید تا این کار توسط کارشناس فنی یا مکانیک متخصص انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =