به‌درستی کار نکردن سیستم سوخت‌رسانی خودرو. در این حالت، سوخت مورد نیاز به‌سیلندرها نمی‌رسد و این مشکل سبب تاخیر در راه‌اندازی موتور می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تاخیر در روشن شدن و راه‌اندازی موتور در خودروهای انژکتوری به‌طور کلی سه علت عمده دارد. 1- به‌درستی کار نکردن سیستم سوخت‌رسانی خودرو. در این حالت، سوخت مورد نیاز به‌سیلندرها نمی‌رسد و این مشکل سبب تاخیر در راه‌اندازی موتور می‌شود. به‌بیان دیگر، احتمال دارد انژکتورهای سیستم سوخت‌رسانی با توجه به‌کارکرد خودرویتان گرفته باشند. در این حالت سوخت مورد نیاز به‌سیلندر منتقل نمی‌شود. برای رفع این اشکال باید انژکتورها شست‌وشو داده شوند. 2- در بسیاری از مواقع این مشکل به‌خرابی یکی از سنسورها نیز مربوط می‌شود. اگر سنسور فشار هوای مانیفولد معیوب شده باشد، یکی از نشانه‌های خرابی این قطعه تاخیر در روشن شدن خودرو است. در این حالت باید ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود. پس از پاک کردن خطای مربوطه و تعویض این سنسور، مشکل رفع می‌شود. 3- سیستم جرقه‌زنی در عملکرد موتور بسیار تاثیرگذار است. با توجه به‌کارکرد خودرویتان، اگر میان پلاتین و دهانه شمع‌های موتور فاصله ایجاد شده باشد، قدرت جرقه کاهش پیدا می‌کند. این امر سبب تاخیر در روشن شدن خودرو می‌شود. برای رفع این مشکل، باید شمع‌های موتور را تعویض کنید. اما اگر با تعویض شمع‌ها همچنان مشکل وجود داشته باشد، لازم است پمپ ‌بنزین را نیز بررسی کنید. زیرا این قطعه همانند دیگر قطعات موتور، دارای عمر مفیدی است. بنابراین ممکن است این قطعه ضعیف شده باشد و نیاز به‌تعویض داشته باشد.
همچنین نوسان در دورهای بالای موتور به‌خرابی دو قطعه الکترومکانیکی مربوط می‌شود. در مرحله اول عیب‌یابی باید سنسور دریچه‌گاز را بررسی کرد. همواره برای عیب‌یابی صحیح و فاقد ایجاد هرگونه مشکلات، توصیه می‌شود از شخص مکانیک کمک گرفته شود. درحالت کلی سنسور دریچه‌گاز ممکن است به‌علت عدم‌نگهداری صحیح از خودرو با اشکال مواجه شده باشد. این سنسور ممکن است دچار آب‌خوردگی شده باشد.
در این صورت این قطعه معیوب بوده و سبب اختلال در دورموتور می‌شود. در ادامه با تعویض این سنسور مشکل برطرف می‌شود. البته این نکته را فراموش نکنید که اگر دریچه‌گاز نیز معیوب باشد، چنین اشکالی را در خودرو به‌وجود می‌آورد. بنابراین درصورت معیوب بودن این قطعه، باید تعویض شود. مرحله دوم عیب‌یابی به‌خرابی قطعه‌ای الکترومکانیکی مربوط می‌شود.
این قطعه استپرموتور نام دارد و در پیشرانه خودرو شما وظیفه بهبود عملکرد موتور را برعهده دارد. ایجاد هرگونه اشکال در این قطعه الکترومکانیکی می‌تواند سبب به‌وجود آمدن نوسان در دورموتور شود.
بنابراین با توجه به‌این‌که استپرموتور نیز دارای عمر مفیدی است، باید جهت رفع این اشکال، قطعه مورد نظر را تعویض کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که تعویض استپرموتور برای عملکرد پیشرانه خودرو به‌مراتب بهتر از شست‌وشوی آن است.
شاید برخی مالکان خودرو بر این باور باشند که اگر قطعات موتور شسته شوند، می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد. اما این تصور نادرست و اشتباه است؛ زیرا هر قطعه‌ای در خودرو دارای عمر مفیدی است و پس از مدتی کارکرد باید تعویض شود.
بنابراین توصیه می‌شود برای انجام هرگونه تعمیرات به‌نمایندگی خودرویتان مراجعه کرده و همواره از قطعات اصل استفاده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =