پژو پارس در شیراز

کیانوش پورمجیب: تحریم‌های خودخواسته داخلی، صنعت بالنده خودرو را با ۱۲۰هزار میلیارد تومان زیان انباشته مواجه کرده است

به‌منظور بررسی روند تولید شبکه تامین در استان مازندران، مدیرعامل شرکت ساپکو ضمن بازدید از خطوط تولیدی، ریخته‌گری و ماشین‌کاری دنده فلایویل و پلیت درایو شرکت فراصنعت آمل، خط تولید شیفتر خودروهای اتوماتیک گروه صنعتی ایران‌خودرو را در این شرکت افتتاح کرد.

کیانوش پورمجیب در حاشیه بازدید از دو شرکت فراصنعت آمل و فولادین ذوب آمل که با حضور مقامات کشوری اعم‌از فرماندار، معاون استاندار و معاونان صنایع استان صورت گرفت، آغاز تحریم‌های خودخواسته داخلی، پنج سال پس از تحریم‌های ظالمانه را از چالش‌های بزرگ صنعت خودرو کشور عنوان کرد و گفت: «این تحریم‌ها صنعت بالنده خودرو را با ۱۲۰هزار میلیارد تومان زیان انباشته مواجه کرده و برای مثال گروه صنعتی ایران‌خودرو در شرایطی غیرمنصفانه، ناگزیر از فروش محصولی نظیر پژوپارس با ۱۰۰میلیون تومان زیان است.»

وی تحریم‌های داخلی را به‌مراتب پیچیده‌تر از تحریم خارجی دانست و اظهار کرد: «صنعت خودرو به چاه نفت وصل نیست، اما با وجود مشکلات متعدد نظیر کمبود نقدینگی و تحریم‌های داخلی با هدف حمایت از تولید و کاهش ارزبری، ایران‌خودرو شمارگان تولید را بالغ بر۲۲۰۰ دستگاه در روز حفظ کرده است.»

توسعه شبکه تامین با هدف حذف هزینه‌های مازاد

پورمجیب ضمن تقدیر از اقدامات و برنامه‌های توسعه در شرکت‌های فولادین ذوب آمل و فراصنعت آمل، گفت: «به‌منظور تداوم حرکت کشتی صنعت خودرو کشور در گروه صنعتی ایران‌خودرو و ساپکو، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و ما چشم امید به چاره‌اندیشی مسئولان کشور برای حل مشکلات خودساخته در حوزه خودرو دوخته‌ایم و در این مسیر ضمن حمایت از روندهای توسعه شبکه تامین، به دنبال حذف هزینه‌های مازاد به‌عنوان یکی از خواسته‌های مردم و تحقق تولید اقتصادی هستیم و استراتژی ما قیمت بهینه با کیفیت یکسان در بحث تولید و روند تعامل با سازندگان است.»

وی عدم‌توجه به کیفیت را خط قرمز گروه صنعتی ایران‌خودرو و ساپکو و به‌عنوان یک اصل، غیرقابل چانه‌زنی دانست. مدیرعامل ساپکو اقدامات انجام‌شده در زمینه خودکفایی و تولید شیفتر خودروهای اتوماتیک و درایو پلیت را هم‌سو با سیاست های کاهش ارزبری گروه صنعتی ایران‌خودرو دانست و خواستار افزایش دقت و هوشمندی بیش‌تر در زمینه برنامه‌ریزی و هم‌سانی تولید با نیاز واقعی خودروساز به‌منظور تحقق تولید اقتصادی دانست.

گفتنی است؛ سالن تولید فولاد آلیاژی شرکت فولادین‌ذوب آمل با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان هزینه احداث، بسترساز اشتغال ۲۰۰ نفر برای تولید فولادهای مصرفی در قطعات خودرو است و خودکفایی شیفتر گیربکس خودروهای اتوماتیک گروه صنعتی ایران‌خودرو زمینه‌ساز کاهش ارزبری و عدم وابستگی تامین به خارج از کشور خواهد بود.

مدیران ارشد ساپکو ضمن حضور در دو شرکت فولادین‌ذوب آمل و فراصنعت آمل، از خطوط ریخته‌گری، سنگ‌زنی، تست، ماشین‌کاری و تولید و مونتاژ قطعات چدنی نشکن و خاکستری خودروهای ۴۰۵، ۲۰۶، سمند و دنا بازدید کردند.

حضور فعال ساپکو در نمایشگاه قطعات مازندران

بنابراین گزارش، شرکت ساپکو در ششمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو مازندران حضور فعالی داشت و در نخستین روز این نمایشگاه، مدیرعامل این شرکت با اعضای هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور نشست مشترکی را با تمرکز بر بهره‌مندی از ظرفیت قطعه‌سازان مازندرانی برگزار کرد.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۵۷ شرکت و با رویکرد معرفی توانمندی‌ها و دستاوردها در تولید و تامین و داخلی‌سازی به‌روزترین فناوری‌ها و مجموعه‌های وابسته به خودرو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قائمشهر در فضایی بالغ بر 4هزار مترمربع در 2 سالن افرا و توسکا به مدت چهار روز از ۱۹ تا ۲۲ دی پذیرای بازدیدکنندگان بود.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی؛ رییس مجمع نمایندگان تهران و مشاور رییس‌جمهور در امور روحانیت، حجت‌الاسلام علی معلمی؛ نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عزت‌الله اکبری تالارپشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اردشیر امینی؛ قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در فروش و خدمات پس از فروش، کیانوش پورمجیب؛ مدیرعامل شرکت ساپکو، محمدرضا نجفی‌منش؛ رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و همچنین جانشین استاندار مازندران برگزار شد.

هم‌زمان با افتتاح و آغاز به کار ششمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو مازندران، مدیرعامل ساپکو در نشست مشترک با هیات‌مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی کشور، با تاکید بر ورود گسترده‌ و فعالانه سازندگان مازندران به موضوع تامین، خواستار همکاری سازندگان در راستای رعایت استانداردهای سازمان استاندارد برای تست خودرو شد.

تخصیص و توزیع عادلانه منابع مالی میان قطعه‌سازان

پورمجیب در این نشست، با اشاره به عدم‌شناخت منتقدان از جایگاه صنعت خودرو کشور و ایجاد هجمه‌ علیه آن در فضای رسانه‌ای، خواستار وحدت آرای انجمن‌های تخصصی حوزه قطعه و خودرو و تشکیل کارگروه‌های تخصصی رسانه‌ای مشترک میان خودروساز و نمایندگان انجمن‌های مرتبط به‌منظور تبیین و بهبود تصویر صنعت خودرو کشور در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور شد.

وی با اشاره به ضرورت هم‌گرایی بیش‌تر قطعه‌سازان و گروه‌ صنعتی ایران خودرو، تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی صنعت خودرو را پذیرش یک راهبری فکری در این صنعت دانست که زمینه‌ساز ایجاد اقتدار، وحدت و انسجام بیش ‌از پیش زنجیره تامین، انجمن‌ها و خودروسازان در مسیر حل چالش‌ها شود و ضامن تدوین و پی‌گیری برنامه‌های راهبردی با افق طولانی‌مدت به‌منظور پیشرفت صنعت خودرو باشد.

مدیرعامل ساپکو درخصوص نحوه پرداخت بدهی قطعه‌سازان و تسویه با فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها تصریح کرد: «نقدینگی خودروسازان با توجه به قیمت‌گذاری دستوری و محدودیت‌های جدید بانکی پاسخ‌گوی کامل مطالبات نیست و باید از روش‌های گوناگون نظیر اوراق گام، خرید دین و SCF، تعاملات مالی سازندگان و خودروسازان تداوم یابد.»

در این نشست، سازندگان ضمن اعلام رضایت از تخصیص و توزیع عادلانه منابع مالی، مساعدت در زمینه هزینه حمل بدون لحاظ هزینه بیمه در قراردادهای فی مابین با ساپکو را مثبت ارزیابی کردند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد شاکر IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    17 1
    پارس یعنی باید 400 میلیون باشه. عقل تو سرت هست؟؟ مگه چی داره این لگن
    • امداو IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 1
      پس چرا توبازار باید ۶۰۰ باشه
    • سام IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      دقیقا مگه چی داره این لگن. دوست عزیز که میگی چرا تو بازار ۶۰۰ شده همین لگن. برای اینکه عرضه و تقاضا با هم همخونی نداره. یعنی مثلا هر ماه ۲۰۰۰پارس نیاز و متقاضی تو ایران هست اما موجودی کارخانه از این ۲۰۰۰تا فقط ۵۰۰تا هست بیشتر تولید نشده. میگه نتونستم بیشتر بنجل تولید کنم. همین که هست. تازه همینم دارم با ضرر تولید میکنم. خب معلومه وقتی انحصاری شد با این شرایط روبرو میشیم. وقتی رقیبی برای خودرو ساز بنجل ساز نیست این میشه جواب مردم.
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 0
    کدوم ضرر چن سال ما حسرت به دل موندیم واسه خریدن یه پراید
  • منصور IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    حالا همه برای سواستفاده از مردم بسبج شدند و اراجیف میگن. قیمت بازار رو با کم فروشی بردند بالا و نطقشون باز شده. بی لیاقتی از سرتا پای مسیولین میریزه، با پول پیش مردم خودرو میسازن بازم ضرر میدن
  • حسین IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    چرا چرت میگید این ماشین چی داره هر روزم از آلیاژش دارید کم میکنید که و درضمن امسال سه بار افزایش داشت و از همه مهمتر مگه همه اش تولید داخل نیست پس ربطی به تحریم و .... نباید داشته باشه مگر اینکه اکثر قطعات رو از چین یا جاهای دیه وارد کنید براش ای خاک عالم تو سرتون برا شرکتتون ایرانخودرو
  • فقط خدا IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    3 0
    خداوند لعنت کنه وزیر صمت و ایران‌خودرو انشالله بخاک سیاه بشینه
  • M IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    بازار انحصاری دستته ،این آشغال رو قالب می‌کنی به مردم ، حرف زیادی هم میزنی !!!
  • Sam IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    کیسه گدا، ته نداره. لگن خودرو هر ماشین رو 50 میلیاردم بفروشه بازم زیان ده هستش‌. زیان ربطی به قیمت خودرو نداره زیان به خاطر حقوق های ملیونی مدیرانشونه به خاطر وام های کلانشونه بخاطر خرید ملک هاشون.خدا ازشون نگذره. شما هم از شیطان زمانه حمایت نکنید.
  • Ali IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    مگر که اینکه صد میلیون اومد روش اول که قرار بر ۱۸۰ میلیون بود بعد شد سیصد میلیون این کجاش ضرره
  • فرهاد IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    دیگه شورش را در آوردن همین افراد بی کفایت باعث نارضایتی مردم از حکومت شده معلوم نیست این هم توطئه باشه تا مردم بیشتر ناراضی باشن با وجود این همه دستاورد برای کشور عده ای باعث شده تا این دستاورد دیده نشه خواهشا این افراد را شناسایی کنید ما شهید دادیم ما سلیمانی ها دادیم نگذارید عده ای ضد انقلاب در جلد میش ضربه بزنن به این میهن عزیز
  • فرهاد IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    چه زیانی سه سال پیش ۳۴ میلیون قیمت داشت الان صد برابر گران کردن شده ۳۳۰ میلیون مگه چه شده این پژو پارس هواپیما تحویل نمیدن که در همسایه بغلی ما همین الانشم این پارس را ۱۰۰ تومان هم نمیگیرن مردم از پشت کوه که نیامدن
  • مرتضی IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    خودرو با موتور 40سال پیش را به چند برابر قیمت تمام شده میدید مزدم بیچاره تازه میگید ضرر کردیم ،از برج اضافیتون بزنید از ماموریتهای خارج از کشور کم کنید این همه نیرو خب تعدیل کنید تا کی مردم باید تاوان سو مدیریت شما را بدن
  • Arman IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    وقتی قیمت پراید ۳۵۰ میلیون هست. قیمت کارخانه پژو پارس باید ۵۰۰ میلیون باشه نه کمتر
  • ببرک IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    پژو پارس فقط بدرد حمل زباله برای شهرداری خوبه ماشین شهری فقط تالیسمان
  • درر IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    به طور میانگین ماهی ۳۰ میلیون رو قیمت خود و میذارید همیشه هم‌میگید ضصر میکینم زیان انباشه داریم بابا این لگن ۱میلیارد هم بدید بازم‌برا شما کمه تقصیر خود مردم هست البته به شما هم‌مزه داده
  • سید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    خدا لعنت شماها رو که وضعیت مملکتو به این روز انداختیم واقعاً عقل � سر این‌ها نیست
  • حمید IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    غلط کردن بخوان هزار تومنم گرون کنن تو سال مهار تورم چند بار گرون میکنید
  • رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    پژو پارس الان بدترین ازنطرکیفیت قطعات ازاخر...اول است..پسرم 2سال قبل پارس گرفته هرروز دنبال باطری سازی...تعویض باطری..تعمیر استارت وغیره. هنوز مشکل پیدا نشده..ماشین شرکت ایران‌خودرو بردیم .بی فایده..درست نشد..چکارکنیم..؟...؟
  • ناخدا خواسته متولد ایران IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام اجازه بدهید خودروهای کشور ژاپن کره لااقل بدون گمرک وارد ایران شود ما نخواستیم اشتغال زایی صنعت خودرو ایران را مگه ما چه کمتر از این عربها داریم
  • بازنشسته IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر لگنهاتونو به قیمت بنز الگانس هم بفروشین بازم زمین دارین سیر نمی شین بنظرم باید مشکل را جای دیگه جستجو کنید
  • علی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    این خودروهای تولید داخل با تلاش شبانه روزی دلال و نمایندگی های حرام خوار و حماقت مردم همیشه در صحنه با فروش ماشین قبلی و اضافه کردن پس اندازشون به این قیمت رسیدن وگرنه ایا خودتون نمیدونید پارس ۴۰۰ میلیون که هیچ ۱۰۰ میلیون هم نمی ارزه ؟؟!!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    به خدا ما به ضرر شما راضی نیستیم ، درشو ببندید خودرو وارد کنید خودتون و خانواده های انقلابیتون گشنه نمونید.
  • حسین IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    این ملت اگر ذره ای عقل داشتن با نخریدن ثابت میکردن ماشین های تولید داهل چقد می ارزه!!!!!!!تا مدیران باد در گلو نندازن برای ملت قیمت تعیین کنند
  • کریم IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    این صنعت حرامی خودرو از یکطرف خوب شده چون اعضای مافیا در دولت رئیسی یکی یکی دارن عیان میشن
  • مراد IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    خدا لعنتشون کنه که شکماشون اینقدر گنده شده اصلا سیری ندارند. زبونشونم روز به روز از دروغ و کلک درازتر میشه
  • علی بازنسشته IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    مگر این لگن چی داره که هرروز نقشه میکشین افزایش قیمت میدین،هرروزکه بی کفایتی مسعولین بیشتر میشه تورم تو کشور زیادمیشه ،این دوشرکت هم خرجشون زیادمیشه مجبورن برای مامور‌یت،اضافهکاریشون ،حق جلسه شون،حق ماموریت خارج ازکشورشون،را روی قیمت ماشین لگنی همچون پارس بکشن و خون مردمو توشیشه کنن ،الان چندساله بدون ماشینیم ،ازپارسال تابحال هم منتظریم تااین لگنو بمابد ولی یکماه اززمستان گذشته هیچ خبری از فراخوان نیست ،فعلا که منتظریم تاببینیم کی دلشون می سوزه
  • مصرف کننده مظلوم IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    باسلام مسولین محترم ضرر انباشته شرکت‌های شما برای قیمت نیست به خاطر عدم درایت ومدیریت وریخت وپاش و اختلاسهای متعدد شماست .شما با همین قیمت در کشورهای همسایه ماشین بهتر وبا کیفیت تری میشه بخرید چطور بقیه شرکت‌ها وخودرو سازان خارجی ضرر نمی‌کنند.من سال۹۴ یک دنا گرفتم چهل تومان همان زمان یک هیوندای اکسنت از دبی گرفتم ۴۴ تومان ولی این کجا واون کجا....
  • وحید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    کمتر دزدی کنید مشکل تا ابد حله والله
  • والی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    انقدر ملت به قیمت داخلی ها اعتراض کردن البته به حق شرکتهای داخلی هم مجبور شدن صورت مسله رو پاک کنند یا یک نام پلاس بزنند وقیمت رو بالا ببرند یا به کل خط تولید ان محصول رو متوقف کنند .درهرصورت زیان مال جیب ملت است !!!
  • مجتبی خزایی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    جمع کنید بابا ای ندونم کاریاتنو بیاید تحویل من تنها بدید تا ۲۰ روزه ماشین بیام نصف قیمت خودتن شریک دزد و رفیق قافله اید اینقدر از ای حلب میدم ای ملت که سیر بشن نیان نزدیک خوردو
  • مهدی IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    واقعا در حق مردم دا ره ظلم میشه ی سال منتظر ماشین هستم تمام خانواده ها رو درگیر کردن
  • مدیر و تاجر IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ممنون آقا ، تعرفه گمرگی رو پایین بیارید در حد سازمان wto , واردات که آزاد شد ، انحصار طلبی هم از بین میره ، ما اصلا میخایم شما ضرر نکنید
  • ابراهیم IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه با این قیمتهای نجومی هنوز ضرر میکنند درش را تخته کنند وواردات ماشین را آزاد کنند
  • علی US ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا مردم هستن که هنوز به این اراجیف گوش میدن فعلا سواری خوبی نصیبشون شده لعنت به همتون با اهدافتون مردم اینم از این بهانه که بخان بگن میخاییم تولید کنیم این مبلغ هم باید گرون بشه تا ضرر نکنیم واقعا از ماست که بر ماست مردم حقتونه سوارتون بشن
  • مصرف کننده IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    خیلی کیفیت داره گرون میکنید متریال داخلش بقدری بو میده وقتی تو ماشین هستی شیشه ها بالاست سردرد میگیری کیفیت قطعات هم که همه می‌دانند برای تولید اشغال ضرر میکنید
  • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    گران کنید سال مهار از تورم هس یعنی...
  • عبدالباسط CH ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ضرر رو ما میکشیم که ۳۰۰میلیون پول به این آشغال سی سال پیش داریم میدیم
  • زهرا IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا خجالت نمیکشین؟روتون میشه بگین ضرر میکنیم؟ از خرج‌های اضافه تون کم کنین تا مردم بیچاره مجبور نباشند جور شماها رو بکشم لطفاً اینقدر مردم رو احمق فرض نکنین با این لگناتون اگه ماشین درست و حسابی بود که آدم دلش نمیسوخت
  • یاسر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    باز دیدم که ظالمان بودند در جهان هفته‌ای نیاسودند زانکه او ظالم و مسلمان بود خلق‌، عاجز، خدای، ناخشنود چشم دل باز کن ز روی یقین ظلم حجاج (‌و) عدل کسری بین این یکی کافر و پسندیده وین مسلمان ولی نکوهیده ظلم از هر که هست نیک‌ْ بد است وانکه ار ظالم است نیکْ بد است هر کجا عدل روی بنموده‌ست نعمت اندر جهان بیفزوده‌ست هر کجا ظلم رخت افکنده‌ست مملکت را ز بیخ بر کنده‌ست عدل، بازوی شه قوی دارد قامت ملک، مستوی دارد
  • مبین IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا مردم مسخره می کنند تمام خودرو لابی بالا دستی ها هست چرا بنگاه شهر بزرگ این همه ماشین ها صفر قیمت ۳ برابر می‌فروشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

آخرین اخبار