بازدید وزیر صمت از ایران‌ خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش‌ بنیان

وزیر صمت: اراده ما توسعه ظرفیت‌های داخلی در فناوری خودروهای برقی است

گروه صنعتی ایران‌خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت «زیست‌بوم خودرو برقی» حضور فعال داشت. در حاشیه این رویداد، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در غرفه ایران‌خودرو از محصولات برقی این خودروساز بزرگ کشور شامل ری‌را برقی که نخستین خودرو برقی داخلی به‌شمار می‌رود، به‌همراه سه دستگاه تاکسی برقی E70، LUNA GRE و FAW-NAT دیدن کرد و علی شیخ‌زاده، قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در تامین، تولید و توسعه محصول، توضیحات لازم درخصوص راهبردهای این شرکت درخصوص توسعه خودروهای برقی را به‌وزیر صمت ارائه کرد.

تاکید وزیر صمت بر توسعه ظرفیت‌های داخلی در حوزه برقی‌سازی

وزیر صمت در حاشیه پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان که با محوریت خودروهای برقی برگزار شد، توسعه ظرفیت‌های داخلی را متوجه حوزه مهندسی دانست و گفت: «در این زمینه ظرفیت‌های ساخت خوب است و باید بتوانیم در گلوگاه‌ها و محل‌هایی که ارزش افزوده بالایی دارد، به پلت‌فرم‌های مشترک توجه کنیم و به‌سمت خلق ارزش افزوده برویم.»

وی تصریح کرد: «انتظار ما بیش‌تر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی فناوری خودرو برقی است؛ اسناد بالادستی در این زمینه به‌اندازه کافی وجود دارد که ما متکی به‌همین اسناد هستیم.»

علی‌آبادی راه‌حل فعلی برای مشکلات آلودگی هوا و سوخت، از جنبه اقتصادی و زیست‌محیطی را توسعه خودروهای برقی دانست و گفت: «تصمیمات باید متکی به اصل مساله باشد که خودرو برقی نیازی ملی در شرایط فعلی است.»

ری‌را برقی؛ نخستین خودرو تمام‌الکتریکی داخلی

در ری‌را برقی که نخستین خودرو تمام‌الکتریکی داخلی به‌شمار می‌رود، شاهد نصب پیشرانه الکتریکی با 161 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتون‌متر گشتاور هستیم. پکیج باتری‌های این خودرو نیز 53 کیلووات‌ساعت ظرفیت دارند که شارژ کامل آن‌ها با برق شهری 10 ساعت طول می‌کشد. هرچند جنس این باتری‌ها اعلام نشده است، اما به‌نظر می‌رسد از باتری‌های مرسوم لیتیوم‌یون در این خودرو استفاده خواهد شد. نسخه الکتریکی نخستین کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو با یک بار شارژ و براساس چرخه NEDC می‌تواند 420 کیلومتر را طی کند.

نمایش محصولات برقی ایران‌ خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش‌ بنیان

کابین ری‌را در نسخه برقی نیز به‌نمایشگرهای دوبل عریض مجهز شده است که به‌طور هم‌زمان اطلاعات حیاتی خودرو و مشخصات سیستم سرگرمی را به‌کاربر نمایش می‌دهند. 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسورهای نور و باران، سانروف و سقف پانوراما، فرمان برقی، سیستم چندرسانه‌ای به‌همراه نمایشگر، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سامانه پایش فشار باد تایرها امکانات احتمالی نسخه برقی کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهند.

MPV برقی ایران‌خودرو؛ مناسب برای ناوگان تاکسی‌رانی

محصول MPV برقی که گروه صنعتی ایران‌خودرو در همکاری با برند «فاو بستیون» از برندهای معتبر و باکیفیت کشور چین وارد ناوگان تاکسی‌رانی خواهد کرد، دارای امکانات ایمنی و رفاهی مطلوبی برای تاکسی‌داران و مسافران است که به‌طور حتم می‌تواند رضایتمندی آنان را به‌دنبال داشته باشد.

تاکسی برقی ایران‌خودرو دارای استانداردهای به‌روز بوده و مجوزهای لازم را برای شماره‌گذاری و ورود به‌ناوگان تاکسی‌رانی دریافت کرده است. این محصول دارای باتری لیتیوم فسفات است که ظرف ۳۰ دقیقه می‌تواند تا ۸۰ درصد شارژ شود و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش تا ۴۲۵ کیلومتر را دارد.

موتور برقی فاو بستیون NAT دارای حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار با حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتون‌متر است.

نمایش محصولات برقی ایران‌ خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش‌ بنیان

این خودرو دارای ابعاد ۴۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله دو محور ۲۸۵۰ میلی‌متر است. فضای بسیار مناسب سرنشین و بار و نیز سهولت در پیاده و سوار شدن مسافران از ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود. امکاناتی از جمله فرمان برقی، صندلی‌های چرمی 6 ‌حالته با تهویه و حالت استراحت برای راننده و چهارحالته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک‌حرکت در سربالایی، سامانه جلوگیری از واژگونی، کروزکنترل، سامانه پایش فشاد باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در عقب سمت راست کشویی برقی و چراغ‌های جلو تمام‌ ال.ای.دی می‌تواند سفر مطلوب و راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. با انعقاد قرارداد با شهرداران کلانشهرها، گروه صنعتی ایران‌خودرو این آمادگی را دارد تا با سرعت بالا، نسبت به‌ورود این تاکسی به‌شبکه تاکسی‌رانی کشور اقدام کند. علاوه‌بر محصول باکیفیت، ضمانت ارائه خدمات پس از فروش کیفی و در دسترس، مهم‌ترین مزیت عرضه این خودرو برقی به تاکسی‌رانان به‌شمار می‌رود.

تاکسی برقی GRE؛ از تامین رفاه راننده و مسافر

یکی دیگر از محصولات به‌نمایش‌درآمده گروه صنعتی ایران‌خودرو در نمایشگاه زیست‌بوم خودرو برقی، تاکسی الکتریکی GRE بود که ورود آن به‌ناوگان تاکسی‌رانی در کنار برند بستیون می‌تواند تاثیر زیادی در رفاه رانندگان، مسافران و شهروندان و کاهش آلایندگی‌ها در کلانشهرها داشته باشد. محصول برقی GRE از مدل‌های معتبر کشور چین بود که خودرویی مطلوب شبکه تاکسی‌رانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسی‌رانان است و تجربه سفر درون‌شهری مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کند.

نمایش محصولات برقی ایران‌ خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش‌ بنیان

این خودرو در ابعادی به‌طول ۴۶۷۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی‌متر دارای فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی‌متر است. ظرفیت باتری این خودرو ۴۳.۹ کیلووات است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به‌پیمایش ۴۰۰ کیلومتر است.

پیشرانه این خودرو قادر به‌تولید حداکثر توان ۱۱۰ کیلووات و گشتاور ۲۲۵ نیوتون‌متر بوده و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز 9.5 ثانیه به‌ثبت رسیده است.

این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی 6 ‌ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. گروه صنعتی ایران‌خودرو با دارا بودن گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه‌ای را برای ارائه خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است.

E70؛ سومین تاکسی برقی ایران‌خودرو

سومین تاکسی برقی ایران‌خودرو که با نام دانگ‌فنگ E70 به‌زودی وارد بازار خواهد شد، دارای حداکثر توان ۱۴۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر بوده و ظرفیت باتری آن ۴۷.۵ کیلووات ساعت است که می‌تواند در حالت شارژ سریع، ظرف مدت‌زمان ۳۶ دقیقه به‌شارژدهی برسد و در حالت عادی، در مدت 8 ساعت به‌طور کامل شارژ خواهد شد.

از مشخصات و امکانات این محصول برقی می‌توان به‌سامانه بازیابی انرژی، سامانه هوشمند کنترل دمای باتری‌ها، ترمز پارک برقی، فرمان برقی مجهز به‌دکمه‌های کنترلی روی غربیلک‌فرمان اشاره کرد.

نمایش محصولات برقی ایران‌ خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش‌ بنیان

تاکسی برقی دانگ‌فنگ E70 همچنین دارای امکانات ایمنی نظیر سامانه هشدار صوتی خودرو، ایزوفیکس، ترمز ضد قفل به‌همراه EBD و کمک‌ترمز (BA)، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) و سامانه ضد هرزگردی چرخ‌ها (TCS) است.

از سایر مشخصات این محصول می‌توان به برخورداری از آیینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن، پشت‌آمپر تمام‌ال‌سی‌دی، تنظیم 6 ‌حرکته صندلی راننده، صندلی‌های چرمی، پشت‌سری‌های جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و نیز تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. این محصول برقی همچنین به‌منظور فراهم آوردن شرایط آسایش و راحتی راننده، از امکانات رفاهی مانند سیستم ورود و استارت خودرو بدون کلید و سیستم کنترل فاصله در هنگام پارک برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

آخرین اخبار