مسابقات فرمولاوان

پیرلی اولین شرکتی است که مجموعه‌ای از ورزش‌های موتوری متشکل از لاستیک‌های دارای گواهی FSC (شورای نظارت جنگل) را تولید کرد. 

تمام تایرهای پیرلی که در مسابقات جهانی فرمولا که تحت‌نظارت فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) برگزار می‌شود، از امسال نشان FSC را خواهند داشت. این گواهینامه تایید می‌کند کائوچو طبیعی موجود در تایر با معیارهای زیست‌محیطی و اجتماعی سختگیرانه اعمال شده توسط FSC، به‌عنوان نهادی غیردولتی و پیشرو در جنگلداری پایدار، مطابقت دارد.

این گواهینامه که در ۱۰اکتبر ۲۰۲۳ اعلام شد، زمانی که پیرلی قرارداد خود را به‌عنوان شریک جهانی تایر فرمول‌یک تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرد برای همه لاستیک‌های مورداستفاده در پیست در طول فصل معتبر خواهد بود.

تایرهای دارای گواهی FSC پس‌از یک برنامه توسعه فشرده که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و نتایج واضحی از نظر قابلیت اطمینان و عملکرد ارائه کرد، معرفی شدند.

گفتنی است شرکت ایتالیایی پیرلی در سال 2024 تایر بیش‌از 150 مسابقه اتومبیلرانی و موتور سواری را تامین خواهد کرد. پیرلی با قرار گرفتن در فهرست تغییرات آب‌وهوایی سال 2023CDP، بزرگ‌ترین سازمان گزارش عملکرد زیست‌محیطی جهان، برای ششمین بار متوالی به یکی از شرکت‌های سطح بالای جهان در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی تبدیل شد.

پیرلی همچنین اولین تولیدکننده تایر است که در برنامه اعتباربخشی زیست‌محیطی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) سه‌ستاره دریافت کرده است.

این شرکت ایتالیایی بر موقعیت خود در خط مقدم تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید همراه با FIA و فرمولاوان تاکید کرده و در این راستا، روی مطالعات فنی و ورزشی تحقیق و توسعه (R&D) تمرکز کرده تا از کارهای انجام‌شده تاکنون در زمینه کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن در طول چرخه عمر تایرهای استفاده‌شده در مسابقات فرمولاوان نیز چاره‌ای درنظر داشته باشد.

صدور گواهینامه FSC ازجمله ابتکاراتی هستند که پیرلی در سال‌های اخیر برای موتوراسپرت انجام داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

آخرین اخبار