پنجمین نمایشگاه خودرو، قطعات خودرو و صنایع جانبی

این گروه خودروسازی برای عرضه خودروهای برقی و معرفی جایگزین وانت کارا در سال ۱۴۰۳ برنامه‌هایی دارد

گروه بهمن یک مجموعه قدرتمند خودروساز در بخش خصوصی است که به تعبیر مدیرعامل خود؛ توانایی تولید محصولات دوچرخ تا هجده‌چرخ را دارد. این گروه خودروسازی برای عرضه خودروهای برقی و معرفی جایگزین وانت کارا در سال ۱۴۰۳ برنامه‌هایی دارد.

گروه بهمن همچنین عرضه پیکاپ G۹ و کراس‌اوور فیدلیتی XB۱ را در حوزه خودروهای سواری، کشنده X۹ و J۷ و کامیون‌های ۶ و ۸ تن در حوزه خودروهای تجاری و در نهایت ورود موتورسیکلت ویژه کار و اتوبوس بین‌شهری و اتوبوس برقی شهری، برای سال ۱۴۰۳ را در برنامه دارد.

هرچند در سال جاری مشکلات ارزی اجازه نداد خودروسازان کشور آن‌طور که انتظار داشتند پیش بروند، اما به‌رغم همه این مشکلات، تولیدات امسال‌ رشد قابل‌توجهی داشته است.

حرکت تدریجی گروه بهمن به سمت توسعه سبد برقی‌ها

خودرو برقی EQM۵ در هفته آخر بهمن‌ماه از گمرک ترخیص شد. این خودرو برای شرکت‌های تاکسیرانی و افراد قابل استفاده خواهد بود.

طبق وعده قبلی، بسترهای تاکسیرانی این خودرو ایجاد خواهد شد و برای توسعه شبکه شارژ نیز توافقاتی انجام شده است. خودرو NETA U نیز که امسال در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد، دومین محصول کاملا برقی گروه بهمن است.

در حوزه موتورسیکلت نیز شرکت «ایران دوچرخ» در مجموعه گروه بهمن، موتور تمام‌برقی خود را که توسط مهندسان ایرانی طراحی شده و کاملا منطبق با نیاز کسانی است که با موتور کار می‌کنند، در بهمن‌ماه امسال رونمایی کرد.

جایگزینی «کاپرا B» با وانت «کارا»

وانت کارا در پایان امسال از چرخه تولید خارج خواهد شد، ولی گروه بهمن امیدوار است چند ماهی فرصت داشته باشد تا وانت کاپرا B را جایگزین کارا کرده و کاپرا U را نیز به تولید برساند.

در سال ۱۴۰۳، وانت G۹ هم به بازار عرضه خواهد شد که گروه بهمن برنامه مفصلی برای آن خواهد داشت. ون اینرودز نیز که جای خود را در بازار باز کرده است، در سال آینده رشد تولید را تجربه خواهد کرد.

تنوع‌بخشی سبد محصولات تجاری در سال ۱۴۰۳

یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری در گروه بهمن، شرکت بهمن‌دیزل است که در سال جاری عملکرد خوبی داشت و در سال آینده نیز محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد.

دیگر زیرمجموعه تجاری‌ساز گروه بهمن، شرکت سیباموتور است که در سال جاری خودرو FAW J۶ ۴۶۰ را عرضه کرد و در سال آینده نیز FAW J۷ را عرضه خواهد کرد که این خودرو با توجه به قابلیت‌های آن سرآمد بازار خواهد شد.

محصولات جدید سیباموتور نیز برای سال آینده، تایگر ۶تن و ۸تن است که در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد. دیگر خودروساز تجاری زیرمجموعه گروه بهمن، شرکت «اسنا» است که در ساخت اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۴۰۲، یک‌صد دستگاه به شهرداری تبریز تحویل داد و تا آخر سال جاری نیز حدود صد دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری تهران خواهد داد.

در این راستا، تولید اتوبوس ۱۸متری شروع شده و درخصوص این محصول قرارداد اسنا با شهرداری اصفهان در حال اجرا است. برنامه‌ریزی‌ها درخصوص اتوبوس ۱۲ متری برقی نیز آغاز شده است و سال آینده تولید آن انجام خواهد شد. همچنین اتوبوس ۹متری بین‌شهری اسنا نیز به‌زودی ارائه خواهد شد.

درخشش بهمن در خدمات فروش

بر اساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI) به نیابت از وزارت صمت، گروه بهمن در حوزه خودروهای سواری و تجاری توانست مقام نخست خدمات فروش در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص دهد. بر اساس نمرات منتشرشده، بهمن‌موتور از نظر «وضعیت نمایندگی‌های مجاز » نمره ۸۳ را از صد نمره به دست آورده که متوسط نمره شرکت‌های خودروساز سبک در این شاخص ۷۶ بوده است.

اختلاف فاحش نمره بهمن‌موتور در این شاخص، کیفیت نمایندگی این شرکت را نشان می‌دهد. از نظر «میزان رضایتمندی مشتریان» نیز بهمن‌موتور با کسب نمره ۷۶ اختلاف قابل توجهی از سایر شرکت‌های مشابه دارد. میانگین امتیاز خودروسازان سبک در این شاخص ۶۹ گزارش شده است.

این شرکت در ارزیابی نمره «وضعیت نظام مدیریتی» نیز در بالاترین بازه ارزیابی شده است. همچنین در شاخص رتبه‌بندی خدمات فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو سبک، بهمن‌موتور رتبه برتر را کسب کرده است.

در همین حال، در حوزه خودروهای تجاری نیز بهمن‌دیزل جایگاه اول و رتبه دوم و سیباموتور رتبه دوم و جایگاه دوم را کسب کرده است. از منظر شاخص وضعیت نمایندگی‌ها، بهمن‌دیزل با نمره ۷۸ و سیباموتور با نمره ۷۵ در بالاترین رتبه در مقایسه با رقبا بوده که میانگین این شاخص ۴۹.۳ اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

آخرین اخبار