یوکوهاما

تایرهای یوکوهاما از سال 2016 تایرهای اصلی سری مسابقات قهرمانی سوپر فرمول ژاپن بوده‌اند. از سال گذشته این شرکت شروع به عرضه تایرهای مسابقه‌ای Advan A005 برای استفاده در شرایط خشک کرد که دارای نسبت محتوای پایدار 33درصد به عنوان تایر اصلی این سری هستند.

دو سری مهم از محصولات تایرساز ژاپنی یعنی ادون و جئولندر راهی مسابقات مهم در دنیای موتوراسپرت می‌شوند. با اعلام برنامه فعالیت‌های موتوراسپرت یوکوهاما رابر مشخص شد که رشته‌های مهمی از این ورزش تحت پوشش تامین این تایرساز معتبر قرار گرفته است. رشته‌هایی که هرکدام از آنها اهمیت بسیار بالایی دارند. این شرکت دوباره تایرهای Advan خود را به بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در رویدادهای موتوراسپورت، مانند Super GT ژاپن، مسابقه 24 ساعته نوربرگ رینگ و تپه‌نوردی بین‌المللی Pikes Peak عرضه می‌کند. تایرهای GeoLandar نیز برای تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات آفرود در آمریکای شمالی و آسیا، ازجمله Baja 1000،King of the Hammers ،Mint 400 و آسیا کراس‌کانتری رالی عرضه خواهد شد.

مسابقات «جی‌تی» و «تورینگ»

یوکوهاما اعلام کرد مسابقات Super GT در دو کلاس GT500 و GT300 برگزار می‌شود که همه خودروهای GT500 باید مشخصات خاصی داشته باشند، مسابقات GT300 برای انواع خودروهای ساخت ژاپن و خارج از این کشور آزاد است.

خودروهای GT300 را می‌توان به سه نوع تقسیم کرد که شامل خودروهای تولیدی خودروسازان که مشخصات بین‌المللی FIA GT3 را برآورده می‌کنند، خودروهای کلاس GTA-GT300 ژاپن و گروه خودروهای به اصطلاح «شاسی‌مادر.»

در سال 2023 یک تیم تحت حمایت یوکوهاما در مسابقه دورسوم کلاس GT500 Super GT پیروز شد و تیم‌های تحت حمایت یوکوهاما در چهار مسابقه از هشت مسابقه کلاس GT300 اول شدند. برای امسال نیز یوکوهاما اعلام کرد تایرهای مسابقه‌ای Advan برای دو خودرو در کلاس GT500 و 15 خودرو در کلاس GT300 عرضه می‌شود.

مسابقات فرمولای ژاپن

تایرهای یوکوهاما از سال 2016 تایرهای اصلی سری مسابقات قهرمانی سوپر فرمول ژاپن بوده‌اند. از سال گذشته این شرکت شروع به عرضه تایرهای مسابقه‌ای Advan A005 برای استفاده در شرایط خشک کرد که دارای نسبت محتوای پایدار 33درصد به عنوان تایر اصلی این سری هستند.

در این فصل، این شرکت اعلام کرد استفاده از مواد پایدار را با ارائه نسخه جدید از تایر Advan A006 برای ایجاد شرایط مرطوب‌تر افزایش می‌دهد که محتوای مواد پایدار بالاتری دارد.

تپه‌نوردی

یوکوهاما اعلام کرد بار دیگر در تپه‌نوردی بین‌المللی Pikes Peak در ایالات‌متحده شرکت خواهد کرد. در سال 2023، خودرو مجهز به تایرهای مسابقه‌ای Advan برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی کلی را کسب کرد البته سایر خودروهای مجهز به Advan نیز در پنج کلاس اول شدند. علاوه‌بر این، یوکوهاما اعلام کرده است باردیگر تایر اصلی را برای مسابقات پورشه Pikes Peak تروفی تامین خواهد کرد؛ رقابتی در تپه نوردی برای خودروهای پورشه کیمن GT4 کلاب‌اسپرت که هیجان بالایی
هم دارد.

رالی و رالی‌کراس

سال گذشته این شرکت به تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات رالی ژاپن تایرهای Advan A051T،Advan A08B و Advan A052 برای استفاده در آسفالت و Advan A053 را برای سنگریزه ارائه کرد. این تایرها در سه کلاس از شش کلاس به قهرمان کلی این مسابقات کمک کردند. امسال نیز این مسابقات با تایر ادون A054 ادامه پیدا خواهد کرد.

حرکات نمایشی و سرعت

سال گذشته، خودروهای مجهز به تایرهای پرفورمنس Advan Neova AD09 و Advan A050 قهرمانی این سری را در دو کلاس در مسابقات قهرمانی Gymkhana ژاپن به دست آوردند.
یوکوهاما رابر همچنین تیم‌هایی را که در چند کلاس با هم رقابت می‌کردند، با مجموعه‌ای از تایرها ازجمله تایرهای Advan A053 و ازجمله تایرهای Advan A031 برای سطوح نرم‌تر و تایرهای Advan A036 برای سطوح فوق‌سخت عرضه کرد. تیم‌هایی که از تایرهای یوکوهاما استفاده می‌کردند، مسابقات قهرمانی سری را در شش کلاس از مسابقات قهرمانی آزمایشی خاکی تمام ژاپن به دست آوردند.

آفرود

تایرهای برند GeoLandar برای شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها به تیم‌هایی که در مسابقات آفرود بزرگ در آمریکای شمالی شرکت می‌کنند، ازجمله Baja 1000،King of the Hammers و Mint 400 عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =