شرکت «Cleantech Viritech» سیستم انتقال قدرت 60 کیلوواتی « VPT60N Ready to Run Vehicle Powertrain » خود را راه‌اندازی کرد.

این پیشرانه جدید بخشی از خانواده «Viritech Powertrain» به‌شمار می‌رود و نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه است. این شرکت مجموعه‌ای از فناوری‌ها را در یک پیشرانه کامل برای شرکت‌های خودروساز و همچنین تولیدکنندگان بزرگ زنجیره تامین در نظر گرفته و با سازمان‌های تحقیقاتی تعامل پیوسته و قابل توجهی دارد.

براساس گزارش‌ها، این امکان وجود دارد که خودروها به‌صورت سفارشی از قابلیت ذخیره انرژی باتری درکنار ذخیره‌سازی هیدروژن برخوردار شوند. بر این اساس پیشرانه به‌شکل غیر همولوژیکی برای استفاده در نمونه اولیه ارائه می‌شود.

تیموتی لیونز، مدیرعامل «Viritech» گفت: «راه‌اندازی نخستین پیشرانه در خانواده پیشرانه خودروهای ما نشان‌دهنده سال‌ها تلاش سخت در «Viritech» است. ما هیجان‌زده هستیم که یک پیشرانه پیل سوختی بادوام، در دسترس و به‌راحتی یکپارچه‌شده را در اختیار شرکت‌های خودروساز و همچنین تولیدکنندگان بزرگ زنجیره تامین قرار می‌دهیم.

این محصول به‌سازندگان خودرو امکان می‌دهد مدل‌های مجهز به‌سلول سوختی را هرچه سریع‌تر راهی بازار کنند.» «Viritech» با تمرکز روی مناطقی که نیروگاه‌های هیدروژنی در آن‌ها مستقر شده، فناوری را برای خودروهای نسل آینده که از این سوخت استفاده می‌کنند، فراهم خواهد کرد.

این فناوری سبب عملکرد بسیار بالا برای خودروهای تجاری سبک و سنگین خواهد شد. به‌دنبال آن برنامه‌های کاربردی برای حمل‌ونقل دریایی، هوافضا و ریلی دنبال خواهد شد.

با راه‌اندازی پیشرانه پیل سوختی، «Viritech» همچنان بر تعهد خود با هدف سرعت بخشیدن به‌تولید خودروهای پیل سوختی و کمک به OEM و Tier-1 برای رسیدن به‌اهداف خودروهای بدون آلایندگی بدون کاهش عملکرد خودرو تاکید می‌کند.

خودروهای سوخت هیدروژنی در مقایسه با مدل‌های تمام‌برقی دارای مزایای بیشتری هستند. مهم‌ترین برتری این سوخت‌ها بدون آلایندگی بودن آن‌ها محسوب می‌شود. براین اساس چنین سوختی تاثیر منفی بر محیط‌زیست ندارد و مشکل طولانی بودن شارژ خودروهای برقی را نیز به‌دنبال نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =